Ὁ Φρῖξος καὶ ἡ πτώση τῆς Ἕλλης, ρωμαϊκὴ τοιχογραφία ἀπὸ τὴν Πομπηία, περὶ τὸ 45 – 79 π. Χ. / 8ος αἰ. μ. Ὀ., Ἀρχαιολογικὸ Μουσεῖο Νεαπόλεως.
Ἡ πτήση τοῦ Φρίξου μὲ τὸν Χρυσόμαλλο Κριό πρὸς Κολχίδα. Ἀττικὴ ἐρυθρόμορφη πελίκη, περὶ τὸ 450 – 400 π. Χ. / 4ος αἰ. μ. Ὀ., Ἐθνικὸ Ἀρχαιολογικὸ Μουσεῖο Ἀθηνῶν.
Ὁ Φρῖξος φέρει τὸν Χρυσόμαλλο Κριὸ πρὸς θυσία τῷ Διί. Παρίστανται ὁ βασιλεὺς τῆς Κολχίδος, Αἰήτης, καὶ ἡ κόρη του, Χαλκιόπη. Ἐρυθρόμορφο ἀγγεῖο, Λουκανία, 350 – 340 π. Χ. / 5ος αἰ. μ. Ὀ.
Ὁ Φρῖξος πετῶντας πρὸς Κολχίδα μὲ τὸν Χρυσόμαλλο Κριό. Ἄλλη ὄψη: Κεφαλὴ Διὸς καὶ δάφνες. Δίχαλκον ἀπὸ τὴν Ἅλο τῆς Φθιώτιδος, Θεσσαλία, 3ος αἰ. π. Χ. / 5ος αἰ. μ. Ὀ.
Ἡ θεὰ Ἀθηνᾶ ἐπιβλέπει τὴν κατασκευὴ τῆς Ἀργοῦς, Ρωμαϊκὸ πήλινο ἀνάγλυφο, 1ος αἰ. π. Χ. / 9ος αἰ. μ. Ὀ., Βρετανικὸ Μουσεῖο.
Ὁ Ἰάσων παίρνει τὸ Χρυσόμαλλο Δέρας καθὼς ἡ Μήδεια κοιμίζει τὸν φύλακα Δράκοντα. Μαρμάρινο ἀνάγλυφο σαρκοφάγου, Λούνι, Ἐτρουρία, 2ος αἰ. μ. Χ. / 10ος αἰ. μ. Ὀ.
Ὁ Ἰάσων παίρνει τὸ Χρυσόμαλλο Δέρας ἀπὸ τὸ ἱερὸ δένδρο τοῦ ἄλσους τοῦ θεοῦ Ἄρεως, καθὼς ἡ θεά Αθηνᾶ ἐποπτεύει. Δεξιὰ κάποιος Ἀργοναύτης καὶ ἡ πλώρη τῆς Ἀργοῦς. Ἀττικὸς ἐρυθρόμορφος κρατήρ, 470 – 460 π. Χ. / 5ος αἰ. μ. Ὀ., Ἀθῆνα.
Ὁ Δράκων τῆς Κολχίδος ἐλευθερώνει ἀπὸ τὰ σπλάχνα του τὸν Ἰάσωνα ὑπὸ τὴν ἐποπτεία τῆς θεᾶς Ἀθηνᾶς. Τὸ κράνος τῆς θεᾶς φέρει μορφὴ Σφιγγός καὶ ἐπὶ τῆς αἰγίδος της ἀπεικονίζεται ἀρχαϊκότερος τῦπος τοῦ Γοργονείου. Ἡ θεὰ Ἀθηνᾶ κρατεῖ δόρυ καὶ μικρὰ γλαῦκα ἐπὶ χείρας. Ἡ ἐκδοχὴ αὐτὴ τοῦ μύθου προέρχεται ἀπὸ ἀπωλεσθὲν ἔργο ἀγνώστου συγγραφέως. Ἐτρουρία, 487 – 470 π. Χ. / 5ος αἰ. μ. Ὀ., Μουσεῖο Βατικανοῦ.
Ὁ Ἰάσων παίρνει τὸ Χρυσόμαλλο Δέρας ἀπὸ τὸ ἱερὸ δένδρο τοῦ ἄλσους τοῦ θεοῦ Ἄρεως, ἐνῷ ἡ Μήδεια κοιμίζει τὸν φύλακα Δράκοντα. Ἀπουλιανὸ ἐρυθρόμορφο ἀγγεῖο, 4ος αἰ. π. Χ. / 4ος αἰ. μ. Ὀ., Ἀρχαιολογικὸ Μουσεῖο Νεαπόλεως.
Ὁ Ἰάσων καὶ ὁ Ἡρακλῆς μάχονται τὸν Δράκοντα τῆς Κολχίδος, ἀγγεῖο ὑστέρας κλασικῆς περιόδου.
Ὁ Ἰάσων ἐπιστρέφει νικητὴς φέρων τὸ Χρυσόμαλλο Δέρας. Πτερωτὴ Νίκη στεφανώνει τὸν ἥρωα, ἐνῶ δεξιὰ ἀπεικονίζεται ὁ βασιλεὺς Πελίας ἐπὶ θρόνου καθείμενος. Ἀπουλιανὸς ἐρυθρόμορφος κρατήρ, 340 – 330 π. Χ. / 5ος αἰ. μ. Ὀ., Μουσεῖο Λούβρου.
Ὁ Ἰάσων ἐπιστρέφει νικητὴς φέρων τὸ Χρυσόμαλλο Δέρας (λεπτομέρεια). Πτερωτὴ Νίκη στεφανώνει τὸν ἥρωα, ἐνῶ δεξιὰ ἀπεικονίζεται ὁ βασιλεὺς Πελίας ἐπὶ θρόνου καθείμενος. Ἀπουλιανὸς ἐρυθρόμορφος κρατήρ, 340 – 330 π. Χ. / 5ος αἰ. μ. Ὀ., Μουσεῖο Λούβρου.
Ὁ Ἰάσων φέρων τὸ Χρυσόμαλλο Δέρας, ἄγαλμα πρὶν ἀπὸ 5,5 περίπου αἰῶνες.
Ὁ Ἰάσων φέρων τὸ Χρυσόμαλλο Δέρας, ἄγαλμα τοῦ φημισμένου γλύπτη Βέρτελ Θόρβαλντσεν (Bertel Thorvaldsen, 1803).
Ὁ Ποσειδῶν μεταμορφωθεὶς εἰς Κριὸ φέρει τὴν Θεοφάνη εἰς τὴν νῆσο Κρόμισσα, παλαιὸ κόσμημα ἀγνώστων λοιπῶν στοιχείων.
Ὁ Φρῖξος, καὶ ἡ πτώση τῆς Ἕλλης ἀπὸ τὸν Χρυσόμαλλο Κριό εἰς τὸ πέλαγος, ποὺ ὠνομάσθη Ἑλλήσποντος. Εἰκονογραφία τοῦ 1902, ἐκ τῆς ἀντιστοίχου ῥωμαϊκῆς τοιχογραφίας τῆς Πομπηίας.
Οἱ ἥρωες Ἂργοναῦτες, εἰκονογραφία τοῦ Οὐίλλιαμ Ράσσελ Φλίντ (William Rusself Flint).
Ὁ βασιλεὺς Αἰήτης παρακολουθεῖ καθὼς ὁ Ἱάσων ἐπιχειρεῖ νὰ ζέψῃ τοὺς ταύρους. Χαρακτικὴ τοῦ Νικολά-Ἀντρὲ Μονσιὼ (Nicolas-André Monsiau, 1754 – 1837).
Ἡ Μήδεια κοιμίζει τὸν φύλακα Δράκοντα προφέρουσα ἐπῳδούς, τοῦ Ὀρφέως ἀρωγοῦ, καθὼς ὁ Ἰάσων παίρνει τὸ Χρυσόμαλλο Δέρας. Εἰκονογραφία τοῦ Οὐίλλιαμ Ράσσελ Φλίντ (William Russel Flint).
Ἡ Ἀργώ, τοῦ ζωγράφου Κωνσταντίνου Βολανάκη (1837 – 1907).
Ἡ ἐπιστροφὴ τῶν Ἀργοναυτῶν, τοῦ ζωγράφου Κωνσταντίνου Βολανάκη (1837 – 1907).
Ἡ πορεία τῶν Ἀργοναυτῶν κατὰ τὸν ἱστορικὸ Ἡρόδωρο Ἡρακλειώτη (ἢ Ἡρόδωρο Ποντικό). Τὸ ἔργο του, Ἀργοναυτικά, δὲν διασῴζεται ἀλλὰ μνημονεύεται πολλάκις ὑπὸ μεταγενεστέρων συγγραφέων.
Ἡ πορεία τῶν Ἀργοναυτῶν κατὰ τὸν μυθογράφο Ἀπολλώνιο Ῥόδιο.
Ὁ ἀστερισμὸς τοῦ Κριοῦ καὶ οἱ τρεῖς δεκανοί ἀπὸ τὸ Kitab Al Bulhan (Βίβλος τῶν Θαυμάτων), χειρόγραφο περὶ ἀστρολογίας, ἀστρονομίας, γεωμαντείας τοῦ Ἄμπντ ἀλ-Χασὰν Ἀλ Ἰσφαχανὶ (Abd al-Hasan Al-Isfahani), 1390.
Ὁ ἀστερισμὸς τοῦ Κριοῦ ἀπὸ τὸν τρίτον τόμο Firmamentum Sobiescianum, sive uranographia, τοῦ ἔργου Prodromus Astronomiae ἀπὸ τὸν Ἰωάννη Ἑβέλιο (Johannes Hevelius), ἔκδ. 1690. (Οἱ εἰκονογραφίες εἶχαν σχεδιασθεῖ μὲ ἀντίθετη ὄψη, καὶ ἐδῶ ἔχουν ἐπεξεργασθεῖ πρὸς ἐπαναφορά).
Ὁ ἀστερισμὸς τοῦ Κριοῦ ἀπὸ παλαιότερο ἄτλαντα, σύγχρονη εἰκονογραφία (ψηφιακή).
Ὁ Κριός, ἐκ τῆς σειρᾶς πινάκων “Ὁ Ζῳδιακός”, τοῦ Γιόφρα Βοσχάρτ (Johfra Bosschart).