
Τὸ ἄστρον τοῦ Ταύρου ἔλαβε τὸ ὄνομα καὶ τὸ σχῆμα του ἐκ τοῦ ταύρου τοῦ Διός, ὃ τὴν Εὐρώπη εἰς διακομίσας
Ὁ Ἀγήνωρ, υἱὸς τοῦ Ποσειδῶνος καὶ τῆς Λιβύης (κόρης τοῦ Ἐπάφου, ἐκ τῆς Ἰνοῦς καὶ τοῦ Διός) καὶ ἀδελφὸς τοῦ βασιλέα τῆς Αἰγύπτου Βήλου, ἦταν βασιλεὺς τῆς Φοινικικῆς πόλεως Τύρος. Ἀπὸ τὸν γάμο του μὲ τὴν Τηλέφασσα, κόρη τοῦ Νείλου, ἀπέκτησε τρεῖς υἱούς, τὸν Κίλικα, τὸν Κάδμο καὶ τὸν Θάσο, καὶ μία θυγατέρα, τὴν Εὐρώπη. Αὐτὴν ὁ Δίας ἠράσθη σφοδρῶς καὶ ἀλλάξας ἑαυτὸν εἰς λευκὸ ταῦρο ἐπλησίασε τὴν κόρη, καθὼς ἔπλεκε ἀνθοὺς σὲ ἐαρινὸ λειμῶνα συνοδευόμενη ἀπὸ τὶς θεραπαινίδες της. Ἡ κόρη σαγηνευθεῖσα ἀπὸ τὴν εὐμορφία τοῦ ταύρου, ὁ ὁποῖος ἀνεδιδε γλυκειὰ ὀσμὴ κρόκου, ἐπλησίασε νὰ τὸν χαϊδέψῃ.
Ὁ ἥμερος ταῦρος ἐγονάτισε ἀφήνοντας τὴν κόρη νὰ ἀνέβῃ κι ἔξαφνα ὑψώθη καλπάζοντας ταχύτατα πρὸς τὴν θάλασσα. Ματαίως ἡ Εὐρώπη ἐκάλεσε τὶς θεραπαινίδες της πρὸς βοήθεια – ὁ ταῦρος ἤδη διέσχιζε τὰ κύματα ἀκατάπαυστος. Ὑπὸ τὴν συνοδεία Τριτώνων καὶ Νηρηίδων ἔφθασαν εἰς τὴν νῆσο Κρήτη ὅπου οἱ Ἐποχὲς εἶχαν ετοιμάσει τὸν γαμήλιο κοιτώνα εἰς τὸ Δικταῖο Ἄντρο ἢ συμφώνως πρὸς ἑτέρα ἐκδοχὴ τὴν Γόρτυνα, πλησίον μίας πηγῆς ὑπὸ σκιὰ πλατάνων. Πρὸς ἀνάμνηση τούτου οἱ πλάτανοι κρατοῦν πάντοτε τὸ φύλλωμά τους.
Φωτοσυλλογή: Ταύρος
Ἐκ Διὸς ἡ Εὐρώπη ἐγέννησε τὸν βασιλέα Μίνωα, τὸν νομοθέτη Ῥαδάμανθυ καὶ τὸν δίκαιο Σαρπηδόνα. Ὁ Ζεὺς ἔθεσε τὸν γίγαντα Τάλω ὑπὸ τῶν ἐντολῶν της, καὶ τῆς ἐδώρισε ἔναν κύνα, ἄριστο θηρευτὴ καὶ θήκη μὲ βέλη πάντα εὔστοχα. Ἀργότερα ἡ Εὐρώπη ἔλαβε σύζυγο τὸν βασιλέα τῆς Κρήτης Ἀστερίωνα, υἱὸ τοῦ Τεκτάμου, καὶ ἄτεκνος ὢν ὁ Ἀστερίων υἱοθέτησε τὰ ἐκ Διὸς τέκνα της. Ἡ Εὐρώπη μετὰ θάνατον ἀποθεώθη, ἡ δὲ μορφὴ τοῦ Ταύρου ἐτέθη μεταξὺ τῶν ἐπιφανεστάτων ἄστρων ὑπὸ τοῦ Διός. Ἄλλοι ἀναφέρουν πὼς ὁ βοῦς εἶναι μίμημα τῆς Ἰοῦς καὶ ὅτι πρὸς χάριν ἐκείνης ἐτιμήθη τὸ ἄστρον.
Οἱ τρεῖς υἱοὶ τοῦ Ἀγήνορος ἐστάλησαν πρὸς ἀναζήτηση τῆς Εὐρώπης καὶ περιπλανηθέντες εἰς πολλὲς χῶρες ἵδρυσαν καὶ πόλεις καὶ γένη. Ὁ Κίλιξ ἔγινε βασιλεὺς ἐν Κιλικίᾳ, ὁ Θάσος ἵδρυσε τὴν πόλη Θάσο, ὁ δὲ ὁ Κάδμος ἵδρυσε τὶς Θῆβες καὶ ἔλαβε σύζυγο τὴν Ἁρμονία, κόρη θεῶν Ἀφροδίτης καὶ Ἄρεως.
Ὁ Μίνως, ὁ πρῶτος βασιλεὺς τοῦ γένους τῶν Κρητῶν, ἐδίδαξε τὰ τῆς καλλιεργείας τῆς γῆς καὶ ὠργάνωσε τοὺς Κρῆτες εἰς πολιτεῖες δίδοντας αὐτοῖς Νόμους θεϊκούς, ἐκ Διὸς ἐμπνευσθεῖς. Ὁ δὲ Ῥαδάμανθυς, γνωστὸς γιὰ τὸ σοφὸ καὶ πρᾶο φρόνημά του, λέγεται πὼς ὠργάνωσε τὸν κρητικὸ νομικὸ κώδικα, ὅστις ἀργότερα ἔγινε ὑπόδειγμα γιὰ τὶς ἑλληνικὲς πόλεις τῆς Σπάρτης καὶ τῶν Ἀθηνῶν. Μετὰ θάνατον ἀμφότεροι ἐτιμήθησαν εἰς τὰ Ἠλύσια Πεδία καὶ ἔγιναν κριτὲς τοῦ ᾍδου παρὰ τῷ Αἰακῷ. Ὁ Σαρπηδὼν ἔγινε βασιλεὺς τῆς Λυκίας κι ἔχοντας ἐκ Διὸς τὸ χάρισμα νὰ ζήσῃ ἐπὶ τρεῖς γενεὲς ἔλαβε μέρος εἰς τὸν Τρωϊκὸ πόλεμο, ὅπου ἔπεσε μαχόμενος. Κατ’ ἄλλους ὁ Σαρπηδὼν τοῦ Τρωϊκοῦ πολέμου ἦταν ἐγγονὸς τοῦ πρώτου.

Ὁ ἀστερισμὸς τοῦ Ταύρου εἶναι ὁρατὸς τοὺς φθινοπωρινοὺς καὶ χειμερινοὺς μῆνες. Ὁ Ἥλιος διατρέχει τὸ δωδεκατημόριον τοῦ Ταύρου ἀπὸ 15 Μαΐου μέχρι 14 Ἰουνίου
Ὁρατότητα
Περὶ τὸ πρῶτο δεκαήμερο τοῦ Ἰουλίου ἐμφανίζεται ἀνατέλλων ὀλίγο πρὶν τὴν αὐγή. Ἀπὸ ἀρχῆς Σεπτεμβρίου ἀνατέλλει περὶ τὸ μεσονύκτιο καὶ πρὸς ἀρχὲς Δεκεμβρίου δύει ὀλίγο πρὶν τὴν αὐγή. Ἀπὸ ἀρχῆς Μαρτίου δύει περὶ τὸ μεσονύκτιο καὶ περὶ τὰ μέσα Ἀπριλίου δύει κατόπιν τοῦ Ἡλίου. Ἔκτοτε ἀνατέλλει τὴν ἡμέρα καὶ γιὰ τρεῖς περίπου μῆνες εἶναι ἀόρατος. Ἡ βέλτιστη ἐποχὴ γιὰ τὴν παρατήρηση τοῦ Ταῦρου εἶναι ἀπὸ μέσα φθινοπώρου ἕως τέλη χειμῶνος.
Ἀστέρες
Ὁ ἀστερισμὸς τοῦ Ταύρου εἶναι ἀπὸ τὰ εὐκρινέστατα τοῦ ζῳδιακοῦ ἔχοντας πλείστους λαμπροὺς ἀστέρες καὶ εὐκόλως ἐντοπίσιμος διὰ τὸ σχῆμα τῶν κεράτων, τὸ ὁμοιάζον μὲ V, ὑπὸ τῆς βάσεως τοῦ ὁποίου κεῖνται οἱ ἀστέρες τοῦ λαιμοῦ. Ἔντος τοῦ μυχοῦ τῶν κεράτων εὑρίσκονται οἱ Ὑάδες, ἀστρικὸ σμῆνος πλησίον τοῦ φωτεινότατου ἀστέρος Λαμπαδίου. Δεξιὰ τοῦ λαιμοῦ φαίνονται οἱ Πλειάδες (M45), γνωστὸ ἀστρικὸ σμῆνος ἑπτὰ φωτεινοτάτων καὶ ἀρκετῶν ἄλλων ἀμυδροτέρων ἀστέρων. Ἀριστερὰ τοῦ λαιμοῦ, πλησίον τοῦ ζ′ Ταύρου, κεῖται τὸ Νεφέλωμα τοῦ Καρκίνου (Crab Nebulae, M1), τὸ φωτεινότερο ὁρατὸ ἀπὸ γῆς νεφέλωμα, σχηματισθὲν ἀπὸ ἔκρηξη ὑπερκαινοφανοῦς ἀστέρος (χρειάζεται ὀκυάλια).
Λαμπρότεροι ἀστέρες ὁ α′ Ταύρου ἢ Λαμπαδίας (γνωστὸς καὶ ὡς Ἀλντεμπαράν) καὶ ὁ β′ Ταύρου. Διπλοὶ ἀστέρες οἱ θ′, κ′, σ′, φ′ καὶ χ′ Ταύρου.
ΟΝΟΜΑ | ΚΑΤΑΤΑΞΗ | ΦΑΙΝΟΜ. ΜΕΓΕΘΟΣ | ΕΚΛ. ΜΗΚΟΣ (ΤΑΥΡΟΥ) | ΕΚΛ. ΠΛΑΤΟΣ |
---|---|---|---|---|
Λαμπαδίας | α′ Ταύρου | 0,85 | 15° 01′ | − 05° 28′ |
Ἀλνάθ | β′ Ταύρου | 1,65 | 27° 49′ | 05° 23′ |
Ἀλκυόνη | η′ Ταύρου | 2,85 | 05° 15′ | 04° 03′ |
Ἀλ Χέκα | ζ′ Ταύρου | 2,95 | 00° 02′ |
− 02° 11′ |
Φαισύλη | θ′ Ταύρου | 3,40 | 13° 12′ | − 05° 50′ |
Ἀλθαούρ | λ′ Ταύρου | 3,40 | 05° 51′ | − 07° 57′ |
Κορωνὶς (Ἀΐν) | ε′ Ταύρου | 3,50 | 13° 42′ | − 02° 34′ |
– (Atirsagne) | ο′ Ταύρου | 3,60 | 26° 23′ |
− 09° 18′ |
Ἀμβροσία (Prima Hyadum) | γ′ Ταύρου | 3,65 | 11° 02′ | − 05° 44′ |
– | ξ′ Ταύρου | 3,70 | 27° 08′ |
− 08° 48′ |
Ἠλέκτρα | 17 Ταύρου | 3,70 | 04° 40′ | 04° 11′ |
Εὐδώρα (Secunda Hyadum) | δ′ Ταύρου | 3,75 | 12° 06′ | − 03° 58′ |
Μαῖα | 20 Ταύρου | 3,85 | 04° 56′ | 04° 23′ |
Μαινόμενος (Furibundus) | ν′ Ταύρου | 3,90 | 05° 08′ | − 14° 27′ |
5 Ταύρου | 5 Ταύρου | 4,10 | 28° 50′ |
− 05° 55′ |
— | κ′ Ταύρου | 4,20 | 13° 26′ | 00° 38′ |
— | μ′ Ταύρου | 4,25 | 08° 48′ | − 12° 11′ |
— | υ′ Ταύρου | 4,25 | 13° 44′ | 01° 06′ |
— | τ′ Ταύρου | 4,26 | 17° 24′ | 00° 43′ |
— | ι′ Ταύρου | 4,60 | 22° 02′ | − 01° 12′ |
Ἐκλειπτικὸ Μῆκος καὶ Πλάτος: Σταθερό Εκλειπτικὸ Σύστημα Συντεταγμἐνων (Δωδεκατημόρια: Λαμπαδίας 15° Τα) |
Διάττοντες / Μετεωρίτες
Οἱ Ταυρίδες εἶναι ἀπὸ τὰ παλαιότερα γνωστὰ κι εὐκόλως παρατηρήσιμα ῥεύματα διαττόντων τῶν φθινοπωρινῶν μηνῶν. Ἔχουν δύο σκέλη, βόρειο καὶ νότιο. Οἱ βόρειες Ταυρίδες διαρκοῦν ἀπὸ 12 Ὀκτωβρίου μέχρι 2 Δεκεμβρίου μὲ μέγιστο τὴν 4 – 7 Νοεμβρίου. Οἱ νότιες Ταυρίδες διαρκοῦν ἀπὸ 17 Σεπτεμβρίου μέχρι 27 Νοεμβρίου, μὲ μέγιστο τὴν περίοδο 30 Ὀκτωβρίου – 7 Νοεμβρίου. Ἀμφότερα εἶναι ἀραιοῦ ῥυθμοῦ περίπου 7 διαττόντων / ὥρα. Οἱ Βῆτα Ταυρίδες εἶναι ἡμερινὸ ῥεῦμα καὶ κυρίως παρατηροῦνται μὲ ῥαδιοτηλεσκόπιο. Διαρκοῦν ἀπὸ 5 Ἰουνίου μέχρι 8 Ἰουλίου, μὲ μέγιστο περὶ τὴν 29η Ἰουνίου ῥυθμοῦ 20 – 25 διαττόντων / ὥρα.
Οἱ Ὠριωνίδες εἶναι ἕνα ἐκ τῶν δύο ἐτησίων ῥευμάτων ποὺ προκύπτουν ὅταν ἡ Γῆ διέρχεται ἀπὸ τὴν περιοχὴ τῆς “ἀστρικῆς κόνεως” ποὺ ἀφήνει ὁ κομήτης τοῦ Χάλλεϋ (τὸ ἄλλο εἶναι οἱ Ἦτα Ὑδροχοΐδες). Διαρκεῖ ἀπὸ 15 μέχρι 29 Ὀκτωβρίου, μὲ μέγιστο περὶ τὴν 20η – 22α Ὀκτωβρίου ῥυθμοῦ 20 – 40 διαττόντων / ὥρα. Ἡ ἀρχὴ καὶ τὸ τέλος τοῦ ῥεύματος ἐλαχίστως ἀνιχνεύονται, ἐνῶ χαρακτηρίζεται ἀπὸ ἀπρόβλεπτο ρυθμό, ἄλλοτε περισσοτέρων καὶ ἄλλοτε ὀλιγοτέρων διαττόντων.


Ὁ ζῳδιακὸς ἀστερισμὸς τοῦ Ταύρου εἶναι ὁ δεύτερος τοῦ Ζῳδιακοῦ καὶ τρίτος κατὰ σειρὰ ἀπὸ ἐαρινῆς ἰσημερίας, ὁ δὲ Ἥλιος διελαύνει ἀπὸ αὐτὸν περίπου τὸν τρίτον μῆνα τῆς ἀνοίξεως
Τὸ δωδεκατημόριον τοῦ Ταύρου χαρακτηρίζεται ὡς: γεῶδες, στερεό, θηλυκό, νυκτερινό. Εἶναι ὁ νυκτερινὸς οἶκος Ἀφροδίτης, ἐναντίωμα Ἄρεως καὶ ὕψωμα Σελήνης περὶ τὴν 3η μοίρα. Ὁ Ταῦρος, ἡ Παρθένος καὶ ὁ Αἰγόκερως σχηματίζουν τὸ Τρίγωνο τῆς Γῆς. Τριγωνοκράτορες εἶναι πρώτη ἡ Ἀφροδίτη καὶ δεύτερη ἡ Σελήνη γιὰ ἡμερινὰ ὡροσκόπια, πρώτη ἡ Σελήνη καὶ δεύτερη ἡ Ἀφροδίτη γιὰ τὰ νυκτερινά, καὶ τρίτος ὁ Ἄρης ἐπίκοινος καὶ βοηθητικός. Ὁ Ῥητόριος τὸ συσχετίζει μὲ τὸν βόρειο ἄνεμο. Ὁ Πτολεμαῖος τὸ χαρακτηρίζει νοτιοανατολικὸ καὶ τὸ συσχετίζει μὲ τὴν νότια Μεγάλη Ἀσία ὡς πρὸς τὶς γενικὲς προβλέψεις χωρῶν.
Τὸ στοιχεῖο τῆς Γῆς ἀκολουθεῖ ἀμέσως μετὰ τὸ Πῦρ. Ὑπάρχει σχετικὸ χωρίο τοῦ Τίμαιου περὶ τῆς δημιουργίας τοῦ παντὸς ἐκ πυρὸς καὶ γῆς, ὡς τὰ πρωταρχικὰ στοιχεῖα ποὺ καθιστοῦν τὸν κόσμον ὁρατὸ καὶ στερεό. Ἐπειδὴ χρειάζεται δεσμὸς ποὺ νὰ τὰ συνέχῃ καὶ ἐπειδὴ τὰ στερεὰ οὐδέποτε συνδέονται διὰ μίας, ἀλλὰ πάντοτε διὰ δυὸ μεσοτήτων, ἐν μέσῳ τοῦ πυρὸς καὶ τῆς γῆς ἐτέθησαν τὸ ὕδωρ καὶ ὁ ἀήρ. Διαπιστώνουμε πάλι τὴν σημασία τοῦ κοσμολογικοῦ μοντέλου, ποὺ περιγράφει ὁ διάλογος, ὡς τὸ θεμελιώδες ὑπόβαθρο τῆς ἀστρολογίας. Ἐκ τοῦ μύθου τοῦ Ταύρου λαμβάνουμε τὸν συσχετισμὸ μὲ τὴν βασιλεία καὶ τοὺς νόμους, καὶ τὰ χαρακτηριστικὰ τῆς σφρηγιλότητος, τῆς εὐσταθείας, τῆς ἡρέμου δυνάμεως, καὶ τῆς διαρκείας. Τὸ μέρος τοῦ οὐρανοῦ τῆς Ἀφροδίτης μὲ συγγενεῖς ἰδέες τὴν εὐμορφία, τὸν ἔρωτα καὶ τὸν γάμο, τὴν γονιμότητα καὶ τοὺς ἀπογόνους, τὴν εἰρήνη καὶ τὴν εὐημερία προσδίδει τὶς συγγενεῖς αὐτοῦ ψυχικὲς κλίσεις.
Δεκανοὶ καὶ ὅρια τοῦ δωδεκατημορίου τοῦ Ταύρου
Καθολικὲς ἐπισημασίες περὶ ἐκλείψεων, φάσεων ἢ ἄλλων ἀστρολογικῶν σημείων ἐν Ταύρῳ
Οἱ γενικὲς προγνώσεις ποὺ ἀφοροῦν χῶρες συχνὰ ὀνομάζονται καθολικὲς ὑπὸ τῶν ἑλληνιστικῶν ἀστρολόγων. Μετεωρολογικὰ φαινόμενα, ἐκλείψεις, στηριγμοὶ πλανητῶν, σημαντικὲς σύνοδοι ἢ ἄλλα σημεῖα δίδουν ἐνδείξεις καιρικές, γεωργικές καὶ κτηνοτροφικές, ἀναλόγως τὸ μέρος τοῦ ἀστερισμοῦ ὅπου παρατηροῦνται. Ὁ Ταῦρος γενικὰ εἶναι ἀμφοτέρων τῶν κράσεων καὶ μάλλον θερμός. Ὡς πρὸς τὰ μέρη του, τὰ πρῶτα κατὰ τὴν Πλειάδα σημειοδοτοῦν ἀνέμους, ὀμίχλη καὶ σεισμούς, τὰ μέσα καιρὸ ὑγρὸ καὶ , καὶ τὰ ἑπόμενα κατὰ τὴν Ὑάδα φέρουν θερμότητα καὶ προξενοῦν κεραυνοὺς καὶ ἀστραπές. Τὰ ἄνω τῆς ἐκλειπτικῆς κείμενα μέρη του σημειοδοτοῦν εὔκρατο καιρό, τὰ ὑπὸ τῆς ἐκλειπτικῆς ἄστατο καὶ μεταβαλλόμενο, ἄλλοτε ψυχρὸ καὶ ἄλλοτε θερμό. Ἡ δὲ κεφαλὴ μέχρι 13ης μοίρας σημαίνει εὔκρατη ἀτμόσφαιρα, ἀλλὰ προξενεῖ ἀσθένειες καὶ θανάτους εἰς τὰ ζῴα.
Ἀστέρων Ταύρου δυνάμεις
Οἱ σταθεροὶ ἀστέρες, ἰδίως οἱ λαμπρότατοι, ἔχουν ἐπίδραση ὁμοιάζουσα μὲ αὐτὴν τῶν πλανητῶν ἀλλὰ ἀσθενεστέρα καὶ μεμιγμένη. Οἱ ἀστέρες τῆς ἀρχῆς τοῦ δωδεκατημορίου ἔχουν τὴν ἐπίδραση τῆς Ἀφροδίτης καὶ ἠπιότερα τοῦ Κρόνου καὶ αὐτοὶ τῆς Πλειάδος εἶναι σὰν κράμα Σελήνης καὶ Ἄρεως. Ἀπὸ τοὺς ἀστέρες τῆς κεφαλῆς, ὁ Λαμπαδίας ἔχει ἐπίδραση σὰν τοῦ Ἄρεως καὶ οἱ ὑπόλοιποι σὰν τοῦ Κρόνου καὶ ἠπιότερα τοῦ Ἑρμοῦ. Ἐκεῖνοι τῶν ἄκρων τῶν κεράτων ἔχουν ἐπίδραση σὰν τοῦ Ἄρεως.
Ὁ Οὐάλης ἀναγνωρίζει 27 λαμπροὺς ἀστέρες. Ὁ Ῥητόριος προσδιορίζει μοιρικὰ διαστήματα κατὰ τὴν ἀνατολὴ τοῦ ζῳδίου, ἀλλὰ ὄχι ἰδιαιτέρως ἀκριβή: Ἀνατέλλουν ἀπὸ 1° – 3° ἡ κεφαλή, 4° – 7° τὰ κέρατα, 8° – 10° ὁ τράχηλος, 11° – 13° τὸ στῆθος, 14° – 18° ἡ ὀσφύς, 19° – 21° τὰ ἰσχία, 22° – 24° οἱ πόδες, 25° – 27° ἡ οὐρὰ καὶ 28° – 30° οἱ ὄνυχες.
Συνανατέλλουν πρὸς βορρᾶ τὰ πρῶτα μέρη τοῦ Ἡνιόχου καὶ πρὸς νότο τὸ σῶμα τοῦ Κήτους καὶ τὰ πρῶτα τοῦ Ἠριδανοῦ. Δύνουν πρὸς βορρᾶ ὁ Ἀρκτοφύλαξ μέχρι τῆς ζώνης καὶ πρὸς νότο ὁ Σκορπιὸς καὶ τὰ χαμηλότερα μέρη τοῦ Ὀφιούχου. Ἀφότου ὁ Ταῦρος ἀνατείλλει ἀκολουθεῖται ὑπὸ τοῦ Ὠρίωνος ἀνατέλλοντος πρὸς νότο.
Χῶρες ὑπὸ τοῦ Ταύρου
Γιὰ καθολικὲς προγνώσεις περὶ χωρῶν, ὑπάρχει πληθώρα πηγῶν καὶ συσχετισμῶν· ἡ δὲ ἔκθεση ὡς πρὸς τὰ μέρη χρησιμεύει γιὰ προγνώσεις ποὺ ἀφοροῦν ἐκείνους τους τόπους. Ὁ Ἡφαιστίων ἀρχίζει ἀπὸ τοὺς στίχους τοῦ Δωροθέου:
Ὑπὸ τὴν θηριώδη μορφή του κεῖται ἡ Μηδία καὶ ἡ Ἀραβία,
ὅπως καὶ ἡ εὔφορη πεδιάδα τῆς Αἰγύπτου.
Τὰ κατὰ μέρος εἶχαν ὁρισθεῖ ἀπὸ τὸν Ἵππαρχο καὶ τοὺς παλαιοὺς Αἰγυπτίους ὡς ἐξῆς: πρὸς τὰ κέρατα ἡ Μηδία, πρὸς τὸν Ἡνίοχο δεξιὰ ἡ Σκυθία καὶ ἀριστερὰ ἡ Ἀρμενία, καὶ πρὸς τὴν Πλειάδα ἡ Κύπρος.
Τὰ κατὰ μέρος ποὺ παραθέτει ὁ Οὑάλης εἶναι: πρὸς τὴν κεφαλὴ ἡ Μηδία καὶ οἱ συνεχεῖς τόποι, πρὸς τὰ στήθη ἡ Βαβυλωνία, πρὸς τὸν Ἡνίοχο δεξιὰ ἡ Σκυθία, πρὸς τὴν Πλειάδα ἡ Κύπρος, ἀριστερὰ ἡ Ἀραβία καὶ οἱ συνεχεῖς τόποι, πρὸς τοὺς ὤμους ἡ Περσὶς καὶ τὰ Καυκάσια ὄρη. Ὑπὸ τὸ κύρτωμα, πρὸς τὴν ὀσφὺ ἡ Αἰθιοπία, ὑπὸ τὸ μέτωπο ἡ Ἐλυμαΐς, καὶ ὑπὸ τὰ κέρατα ἡ Καρχηδονία. Πρὸς τὰ μεσαῖα μέρη ἡ Ἀρμενία, ἡ Ἰνδικὴ καὶ ἡ Γερμανία.
Ὁ Πτολεμαῖος δίδει διαφορετικὲς χῶρες, ποὺ προέρχονται ἀπὸ τὸν συσχετισμὸ τῶν τεταρτημορίων τῆς οἰκουμένης καὶ τῶν ζῳδιακῶν τριγώνων: Παρθία, Μηδία, Περσίς· περὶ τὸ μέσον Κυκλάδες νῆσοι, Κύπρος, Μικρὰ Ἀσία. Ὁ δὲ Ῥητόριος ἀκολουθεῖ τὸν Πτολεμαῖο.
Ζῳδιακὴ διάταξη, τρίγωνο, ἐνέργειες καὶ μορφώσεις, λοιπὲς ποιότητες
Πλαγια ἢ λοξὰ καλοῦνται τὰ ζῴδια Αἰγόκερως, Ὑδροχόος, Ἰχθεῖς, Κριός, Ταῦρος, Δίδυμοι. Ὡς πρὸς τὰ ἔργα, πράξεις καὶ ἐγχειρήματα, ὅταν ὡροσκοποῦν τὰ πλάγια χωρὶς ὄψεις ἀγαθοποιῶν σημαίνουν μόχθο, δυσκολίες, ἐμπόδια, καὶ χρόνο πολὺ γιὰ τὸ ἀποτέλεσμα. Μὲ ὄψεις ἀγαθοποιῶν μετριάζεται ἡ κάκωση.
Τὰ σταθερα ἢ ἀμετάτρεπτα Ταῦρος, Λέων, Σκορπιός, Ὑδροχόος, ὅταν ὡροσκοποῦν κρατοῦν ἀμετάβλητο τὸ πραττόμενο.
Τὰ νυκτερινα Ταῦρος, Καρκίνος, Παρθένος, Σκορπιός, Αἰγόκερως, Ἰχθεῖς εὐνοοῦν πράξεις καὶ ἔργα ποὺ γίνονται τὴν νύκτα.
Υποτακτικα χαρακτηρίζονται τὰ ζῴδια Ταῦρος, Καρκίνος, Παρθένος, Σκορπιός, Αἰγόκερως, Ἰχθεῖς, ἐπειδὴ ὁ Ἥλιος ἢ ἡ Σελήνη ἐκεῖ χωρὶς νὰ εἶναι ἐπίκεντροι ἢ νὰ δορυφοροῦνται ὑπὸ ἀγαθοποιῶν σημαίνουν δυστυχία, πενία καὶ δουλεία.
Χερσαια εἶναι τὰ Κριός, Ταῦρος, Δίδυμοι, Λέων, Παρθένος Ζυγός, Σκορπιός. Χρησιμεύουν ἐπὶ καθολικῶν προγνώσεων γιὰ τὴν γῆ, τὰ χερσαῖα ζῷα καὶ θέματα κτηνοτροφίας.
Πολυσπερμα δὲ ὅσα ἔχουν πολλὴ σπέρματος ἔκκριση, δηλαδὴ Κριός, Ταῦρος, Ἰχθεῖς. Χρησιμεύουν γιὰ θέματα γεωργίας, σπορᾶς, καὶ ἀλλοῦ π.χ. περὶ τεκνοποιίας.
Ασελγη καὶ λάγνα καὶ ἀδιάφορα περὶ τὶς μίξεις τὰ Κριός, Ταῦρος, Λέων, Σκορπιός, Αἰγόκερως, Ἰχθεῖς. Χρησιμεύουν, ὅπως καὶ τὰ καθάρια, γιὰ θέματα γάμου, μοιχείας, καὶ γιὰ εἰδικὰ θέματα παρεκκλίσεων.
Μελεοκοπουμενα τὰ Κριός, Ταῦρος, Καρκίνος, Λέων, Σκορπιός, Τοξότης, Αἰγόκερως καὶ Ἰχθεῖς. Χρησιμεύουν γιὰ ἐξέτασι βλαβῶν, ἐγχειρήσεων καὶ ἀκρωτηριασμῶν. Αινιγματώδη τὰ Τοξότης, Αἰγόκερως· ἔνιοτε προστίθονται καὶ τὰ Καρκίνος, Ταῦρος καὶ Σκορπιός. Επιληπτικα ἢ μανιώδη τὰ Ταῦρος, Λέων, Σκορπιός, Ἰχθεῖς. Ἀμφότερα χρησιμεύουν γιὰ ἐξέταση βλαβῶν, κακώσεων καὶ σωματικῶν παθῶν.
Τετραποδα τὰ Κριός, Ταῦρος, Λέων, Τοξότης. Χρησιμεύουν γιὰ προγνώσεις περὶ τετραπόδων ζώων, εἰδικὰ τῶν ἐξημερωμένων (αἰγοπρόβατα, ἵπποι κ.ἄ.).
Λατρωδη τὰ Αἰγόκερως, Ἰχθεῖς, Κριός, Ταῦρος. Συνήθως ὑποδεικνύουν κρυμμένα θέματα, καὶ ἐνίοτε σημαίνουν πρόσωπα ἀνελεύθερα καὶ κόλακες.
Ημιφωνα τὰ Κριός, Ταῦρος, Λέων, Αἰγόκερως ἐπειδὴ ἔχουν μὲν φωνὴ ἀλλὰ ἄναρθρη καὶ ἀσήμαντη. Θεωροῦνται μετρίως εὔφωνα καὶ εὐνοϊκὰ ὡς πρὸς τὸν λόγον.
Δωρόθεος Ἡφαιστίων Ῥητόριος Πτολεμαῖος
Μελοθεσία
Ἡ μελοθεσία χρησιμοποιεῖται συνδυαζομένη μὲ τοὺς κλήρους τῆς τύχης, τοῦ δαίμονος, καὶ τοῦ σίνους, καθὼς καὶ τῶν κυριάρχων πλανητῶν τους. Σημαίνει τὶς σωματικὲς κακώσεις, ἀτυχήματα, ἀσθένειες, καὶ τὰ ψυχικὰ πάθη. Ὁ Ταῦρος κυβερνᾷ τὸν τράχηλο καὶ τοὺς τένοντες τοῦ τραχήλου, καὶ ὅλα τὰ σχετικὰ αἴτια καὶ συμπτώματα: οἰσοφάγος καὶ κατάποση, κύρτωση, πρήξιμο ἀδένων λαιμοῦ, πνιγμὸς καὶ μυκτῆρες, τραύματα καὶ ἀσθένεια ὀφθαλμῶν. Οἱ Πλειάδες τοῦ Ταῦρου ἀπὸ 5° 30′ ἕως 8° βλάπτουν τοὺς ὀφθαλμούς.
Κυριεύει δὲ γραμμάτων β′ καὶ ξ′.

Γενέθλια ἀστρολογία: Ἥλιος ἢ Ὡροσκόπος Ταῦρος
Ἥλιος
Οἰ τρεῖς δεκανοὶ τοῦ Ταῦρου ὀνομάζονται Χώου ὁ πρῶτος, Ἔρω ὁ δεύτερος καὶ Ῥομβρόμαρε ὁ τρίτος. Ὁ πρῶτος δεκανὸς φέρει πρόσωπο Ἑρμοῦ, ὁ δεύτερος Σελήνης καὶ ὁ τρίτος Κρόνου. Ἐπειδὴ ὁ Ἥλιος σημαίνει τὰ ψυχικά, εὑρεθεὶς ἐπὶ τοῦ πρῶτου δεκανοῦ ὑποδεικνύει ψυχὴ εὐμαθή, ἐπινοητική, κοινωνική, ποὺ ἀγαπάει τὴν ἄθληση καὶ τὰ ὅμοια. Ὡς πρὸς τὸν βίο σημαίνει πλοῦτο ποὺ προέρχεται ἀπὸ ἄλλους καὶ φήμη. Ἐπὶ τοῦ δευτέρου ὑποδεικνύει ψυχὴ θρέπτειρα, δημοφιλή, δεκτική, προστατευτική, εὐφάνταστη. Ὡς πρὸς τὸν βίο σημαίνει μόχθο κατὰ τὴν νεότητα καὶ ταχεία διαφυγὴ ἀπὸ κινδύνους. Ἐπὶ τοῦ τρίτου ὑποδεικνύει ψυχὴ ἐνδόμυχη, βαθυπόνηρη, μονόγνωμη, ποὺ πράττει μὲ βραδύτητα. Ὡς πρὸς τὸν βίο σημαίνει στρατιῶτες, εὔπορους, σταθερούς, συνεπεῖς, πολυχρονίους.
Ὡροσκόπος
Τὰ φυσικὰ χαρακτηριστικὰ ποὺ σημειοδοτεῖ εἶναι καστανοί, μὲ στόμα καὶ μέτωπο μεγάλα, ἴσια μαλλιά, σοβαροί, καὶ μὲ κάποιαν ἀποστροφὴ ὡς πρὸς τὸ συγγενικὸ περιβάλλο. Ἀναλόγως καὶ τὴν θέση τῶν κυριάρχων πλανητῶν (ἡ Ἀφροδίτη καὶ ἡ Σελήνη) οἱ γεννηθέντες γίνονται ἀγαθοί, ἐνεργητικοί, φιλόπονοι, καλοὶ εἰς τὴν συντήρηση πραγμάτων, φιλήδονοι, φιλόμουσοι, γενναιόδωροι. Μερικοὶ ἀσχολοῦνται μὲ τὰ γεωργικά, τὴν φυτεία, καὶ τὴν οἰκοδομική. Ἐὰν ὁ ὡροσκόπος ἔχει ὄψεις ἀγαθοποιῶν ἢ οἱ κυρίαρχοι πλανῆτες εἶναι καλῶς τοποθετημένοι, γίνονται ἀρχιερεῖς, γυμνασίαρχοι, ἀποκτοῦν ἀξιώματα καὶ τιμές, προΐστανται ναῶν, καὶ γίνονται διακεκριμένοι καὶ λαμπροί.
Οἱ Δεκανοὶ ἀναλυτικὰ
Ὁ ὡροσκόπος σημαίνει τὴν φυσικὴ ἐμφάνιση καὶ δίδει σημαντικὲς ἐνδείξεις περὶ τοῦ βίου. Ἡ θέση καὶ ὄψεις τοῦ κυριάρχου πλανήτη τοῦ ζῳδίου, ἡ θέση καὶ ὄψεις τῶν Τριγωνοκρατόρων, καθὼς καὶ ὁρισμένοι ἄλλοι παράγοντες χρειάζεται νὰ ἐξετασθοῦν διότι ἀσκοῦν σημαντικὴ ἐπιρροὴ ὡς πρὸς τὸ συνολικὸ ἀποτέλεσμα. Ὁ Ἡφαιστίων ἀρχίζει τὴν ἑρμηνεία τῶν Δεκανῶν μὲ τὴν φράση “ἐὰν δὲν εἶναι ἀντίθετη κάποια ἄλλη ἀστρικὴ αἰτία…”, κάτι ποὺ ἰσχύει γενικότερα εἰς τὴν ἑρμηνευτικὴ σύνθεση ἑνὸς ὡροσκοπίου. Παρατίθεται καὶ ἡ ἐκδοχὴ τοῦ Ῥητορίου, ποὺ συχνὰ διαφέρει ἀρκετὰ ἀπὸ τοῦ Ἡφαιστίωνος.
– Α′ Δεκανὸς
Κατὰ Ἡφαιστίωνα, ὅσοι ἔχουν τὸν ὡροσκόπο ἐν πρώτῳ δεκανῷ Ταύρου θὰ εἶναι χαριτωμένοι, μὲ πολλοὺς φίλους καὶ θὰ ἔχουν βίο εὐχάριστο ἀλλὰ καὶ μὲ πολλὴ ἐργασία. Ὁ πρῶτος τους γάμος θὰ ὀδηγηθεῖ εἰς χωρισμό, ἀλλὰ ἀργότερα θὰ λάβουν σύζυγο, ποὺ εἶχε κάνει ἄλλον γάμο πρῶτα καὶ θὰ εὐτυχήσουν πολὺ μαζί. Ὡς πρὸς τὰ φυσικὰ χαρακτηριστικὰ ἡ κεφαλὴ καὶ οἱ ὀφθαλμοὶ μεγάλα, συμμετρικὰ μέλη, μεγάλα χείλη, θὰ ἔχουν σημάδι εἰς τὸν αὐχένα, ἕνα ἄλλο πρὸς τὰ ὀπίσθια καὶ ἕνα ἀκόμη πρὸς τὴν δεξιὰ πλευρά. Κρίσιμα καὶ πλέον σημαντικά ἔτη τοῦ βίου τους ἔχουν καταγραφεῖ τά: 1ο, 4ο, 9ο, 11ο, 22ο, 33ο, 49ο, 56ο, 69ο, καὶ 72ο.
Κατὰ Ῥητόριο θὰ περάσουν πολλοὺς κινδύνους, θὰ εἶναι πολυδάπανοι, ἄτεκνοι καὶ μὲ ἐλάχιστα ἀδέλφια.
– Β′ Δεκανὸς
Κατὰ Ἡφαιστίωνα, ὅσοι ἔχουν τὸν ὡροσκόπο ἐν δευτέρῳ δεκανῷ Ταύρου θὰ εἶναι πλούσιοι, ἀρχοντικοί, ἔξυπνοι καὶ θὰ εύτυχήσουν εἰς τὸν γάμο. Θὰ ἀποκτήσουν ἀξίωμα σχετικὸ μὲ ἐπιτροπὲς καὶ παρακαταθήκες. Ὡς πρὸς τὰ φυσικὰ χαρακτηριστικὰ πρόσωπο πλατύ, εὐρύστερνοι, ὡραίους ὀφθαλμούς, πλατειὰ αὐτιά, καὶ τριχωτοὶ περὶ τοὺς ὤμους. Θὰ ἔχουν μελανὸ σημάδι περὶ τῆς κοιλίας χαμηλά ἢ ὑπὸ τὸ στῆθος, καὶ τάση νευροπάθειας. Κρίσιμα καὶ πλέον σημαντικά ἔτη τοῦ βίου τους ἔχουν καταγραφεῖ τά: 7ο, 13ο, 22ο, 31ο, 43ο, 56ο, 61ο, 74ο, 84ο καὶ 91ο.
Κατὰ Ῥητόριο θὰ εἶναι ἀπαίδευτοι, μὲ πολλὴ ἐργασία καὶ μόχθο, θὰ χάσουν τὴν πατρικὴ κληρονομία καὶ οἱ ἀδελφοί τους θὰ σκοτωθοῦν.
– Γ′ Δεκανὸς
Κατὰ Ἡφαιστίωνα, ὅσοι ἔχουν τὸν ὡροσκόπο ἐν τρίτῳ δεκανῷ Ταύρου θὰ προέρχονται ἀπὸ ἡλικιωμένους γονεῖς, ποὺ θὰ χωρίσουν. Δὲν θὰ διαχειρισθοῦν καλῶς τὰ περιουσιακά τους, θὰ ἀποδημήσουν καὶ θὰ ἔχουν ἐμπειρία ναυαγίου. Θὰ ἀποκτήσουν ἐπονείδιστη φήμη καὶ θὰ σχολιάζονται μὲ ἐμπάθεια, θὰ ὑποστοῦν τραῦμα εἰς τὰ γεννητικὰ ὄργανα καὶ δὲν θὰ ἀπολαύσουν φυσιολογικὴ συνουσία, οὔτε θὰ ἔχουν ἀξιώματα ἐνῷ μερικοὶ θὰ πεθάνουν νωρίς. Ὡς πρὸς τὰ φυσικά τους χαρακτηριστικά ὡραῖο κι εὐχάριστο πρόσωπο, θὰ ὁμοιάζουν μὲ γυναῖκες, ἀλλὰ θὰ ἔχουν ἐλάττωμα ἐπὶ τοῦ ἀριστεροῦ ὀφθαλμοῦ ἢ εἰς ἕναν ἀπὸ τοὺς πόδες. Κρίσιμα καὶ πλέον σημαντικά ἔτη τοῦ βίου τους ἔχουν καταγραφεῖ τά: 9ο, 12ο, 23ο, 31ο, 46ο, 59ο, 61ο, καὶ 74ο. Ἐὰν κάποιος ἔχει ὡροσκόπο τὸ διάστημα μεταξὺ Ταύρου καὶ Διδύμων, ποὺ ὀνομάζεται μεσεμβόλημα, θὰ ἔχει δύο φύσεις καὶ θὰ εἶναι ἄσπερμος, ἀπρεπής, μὲ κακοπλασμένα μέλη καὶ ἄσχημος.
Κατὰ Ῥητόριο θὰ εἶναι σεμνοί, εὐπρεπεῖς, εὔποροι, ἔνδοξοι, μὲ λαμπρὸ βίο, ἀλλὰ ἀργότερα θὰ περιπέσουν σὲ ἔγνοιες καὶ ποινές.
Ὅρια & Λαμπρὲς Μοῖρες
Ὅταν ὁ ὡροσκόπος ἢ κάποιος πλανήτης εὑρίσκεται ἐν ζῳδίῳ ἀγαθοποιοῦ καὶ τυγχάνει ἐν ὁρίῳ ἀγαθοποιοῦ – ὁ ὁποῖος ἔχει σημαντικὴ θέση εἰς τὸ ὡροσκόπιο – τότε ἀγαθοποιεῖ τὴν τύχη. Ἐὰν πάλι εὑρίσκεται ἐν ζῳδίῳ ἀγαθοποιοῦ ἀλλὰ ἐν ὁρίῳ κακοποιοῦ, μειώνεται τὸ ἀγαθὸ τῆς τύχης. Ἐὰν εἶναι ἐν ζῳδίῳ κακοποιοῦ καὶ ἐν ὁρίῳ κακοποιοῦ, χειροτερεύει καὶ ἀμαυρώνει τὴν τύχη. Τὰ ὅρια λοιπὸν ἐνεργοῦν μεταβάλλοντας τὸ ἀποτέλεσμα τῶν πλανητῶν. Οἱ λαμπρὲς μοῖρες ἐπίσης ἔχουν ἰσχυρὰ ἀγαθοποιὰ ἐπίδραση. (Ἐδῶ: ὅρια & λαμπρὲς μοῖρες Ἡφαιστίωνος – τὰ ὑπόλοιπα περιλαμβάνει ὁ πίνακας τῆς ἀρχῆς τῆς σελίδος).
1° – 8°, Ἀφροδίτης | πολύσπερμες, πολύγονες, ὑγρές, κατωφερείς, μεσολαβητικές |
9° – 14°, Ἑρμοῦ | συνετές, φρόνιμες, κακοῦργες, ὀλιγόσπορες, κακῆς ὄψεως, θανατοποιές |
15° – 22°, Διὸς | μεγαλόφρονες, ἀνδρείες, καλότυχες, ἀρχοντικὲς καὶ εὐεργετικές, μεγαλόψυχες, εὔκρατες, ποὺ ἀγαποῦν τὴν αἰδὼ |
23° – 27°, Κρόνου | κατάστειρες, ἄγονες, εὐνουχικές, περιπλανητικές, μεμπτικές, ὑποκριτικές, ζοφερές, κοπιαστικές |
28° – 30°, Ἄρεως | ἀρσενικές, αὐταρχικές, πυρῶδεις, χαλεπές, φονικές, ἱερόσυλες, πονηρές, σημαντικὲς ἀλλὰ φθοροποιὲς καὶ ὀλιγοχρόνιες |
3°, 5°, 10°, 17°, 28°, 30° | λαμπρὲς μοῖρες |
Παρανατέλλοντες
Παρανατέλλοντες ἀστέρες εἶναι γενικῶς οἱ λαμπρότεροι ἀστέρες ἄλλων ἀστερισμῶν (α′ και β′ μεγέθους), βορειοτέρως ἢ νοτιοτέρως τοῦ ζῳδιακοῦ, κείμενοι ἐπὶ τοῦ ἰδίου ἐκλειπτικοῦ μήκους. Ἐὰν εὑρεθοῦν παρανατέλλοντες εἰς τὴν μοίρα τοῦ ὡροσκόπου ἢ τοῦ μεσουρανήματος ἢ σχηματίζοντες ὄψη μὲ τὸν Ἥλιο ἢ τὴν Σελήνη ἢ μαζὶ μὲ ἄλλον πλανήτη τότε ἀλλάζουν τὴν γένεση κατὰ τὴν κράση ποὺ ἔχουν, δηλαδὴ ἐὰν εἶναι ἀγαθοποιοὶ καλλιτερεύουν τὴν τύχη κι ἐὰν εἶναι κακοποιοὶ τὴν χειροτερεύουν. Οἱ παρανατέλλοντες τοῦ Ταύρου εἶναι:
ΟΝΟΜΑ | ΚΡΑΣΗ | ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΜΕΓΕΘΟΣ | ΜΟΙΡΑ ΤΑΥΡΟΥ |
---|---|---|---|
α′ Ἡνιόχου, Αἶξ | Διὸς – Κρόνου | 0,05 | 27° 07′ |
β′ Ὠρίωνος, Ριγὲλ | Διὸς – Κρόνου | 0,15 | 22° 32′ |
γ′ Ὠρίωνος | Ἄρεως – Ἑρμοῦ | 1,6 | 26° 12′ |
ε′ Ὠρίωνος | Διὸς – Κρόνου | 1,7 | 28° 43′ |
β′ Περσέως, Ἀλγὸλ | Διὸς – Κρόνου | 2,05 | 01° 25′ |
Ὁ β′ Ὠρίωνος, δευτέρου μεγέθους καὶ κράσεως Διὸς καὶ Κρόνου, ἡ Γοργόνα, β′ Περσέως, δεύτερου μεγέθους καὶ κράσεως Διὸς καὶ Κρόνου, ἡ Αἶξ, α′ Ἡνιόχου, πρώτου μεγέθους καὶ κράσεως Διὸς καὶ Κρόνου καὶ ὁ ε′ Ὠρίωνος, δευτέρου μεγέθους καὶ κράσεως Διὸς καὶ Κρόνου ὅταν τύχουν ἐπὶ τῆς μοίρας τοῦ ὡροσκόπου ἢ τοῦ μεσουρανήματος σημαίνουν πολλὰ ἀποκτήματα καὶ πλοῦτο σὲ διάφορες χῶρες γιὰ τὸν γεννηθέντα, καὶ ἐνασχόληση μὲ τὴν γεωργία καὶ τὰ οἰκοδομικά. Έὰν καὶ ἡ Σελήνη σχηματίζει ὄψη μὲ κάποιον ἐκ τῶν ἀστέρων αὐτῶν ἐπὶ τοῦ ὡροσκόπου ἢ τοῦ μεσουρανήματος, σημαίνει ἐπιπλέον ἀγαθοὺς τρόπους, ὅτι θὰ τιμηθεῖ ὑπὸ τῶν πρεσβυτέρων μὲ ἀξιώματα, θὰ ἔχει καλὴ κρίση, γενναιοδωρία, ἀνθεκτικότητα ὡς πρὸς τὰ κακά, σωφροσύνη, καὶ θὰ ἀγαπάει τοὺς συγγενεῖς του.
Ὁ γ′ Ὠρίωνος, κράσεως Ἄρεως καὶ Ἑρμοῦ, ὅταν τύχῃ ἐπὶ τῆς μοίρας τοῦ ὡροσκόπου ἢ τοῦ μεσουρανήματος, ἰδιαίτερα ἐπὶ νυκτερινῆς γεννήσεως, σημαίνει στρατηγικὰ χαρίσματα, καὶ προσδίδει χαρακτηριστικὰ ὅπως φοβερός, δραστήριος, πολυμήχανος, ἐφευρετικός, ἐρευνητικός, μορφωμένος, ἄκαμπτος, ὀξύφωνος, εὔκολα ἐξαπατεῖ, ἐπιτευτικός, ἀλλὰ ταυτοχρόνως ὀξύθμος καὶ ἀλαζονικὸς ὡς πρὸς τὶς ἐπιθυμίες του, διαφθορέας ἀθώων καὶ παρθένων, καὶ ἐπίορκος. Ἐπὶ ἡμερινῆς γεννήσεως προσδίδει χαρακτηριστικὰ ὅπως τολμηρός, ἄξεστος, γεμάτος μεταμέλεια, ψεύτης, κλέπτης, ἄθεος, χωρὶς φίλους, δολοπλόκος, ταραχοποιός, θρασύς, δολοφόνος, πλαστογράφος, ἀπατεώνας, καὶ ἐνίοτε μὲ κακὸ τέλος εἰδικὰ ἐπὶ τῆς ἡμερινῆς γενέσεως.
Ὁ Λαμπαδίας, α′ Ταύρου
Ὁ Λαμπαδίας, πρώτου μεγέθους καὶ κράσεως Ἄρεως καὶ Ἀφροδίτης, ἐπὶ τῆς μοίρας τοῦ ὡροσκόπου σημαίνει τοὺς καλότυχους καὶ πλουσίους, ποὺ θὰ ὑποτάξουν πόλεις καὶ ἔθνη ἢ θὰ τὰ διοικήσουν. Διότι ὅπως ὁ ἀστέρας αὐτὸς καὶ ἡ θέση τῶν Ὑάδων εἶναι γνωστὰ παντοῦ εἰς τὸν κόσμο καὶ μεταξὺ ὅλων τῶν ἀνθρώπων, καὶ εἶναι περισσότερο κι ἀπὸ διάσημα, παρομοίως καὶ ὅσοι γεννῶνται ἔχοντας τὸν λαμπρὸ αὐτὸν ἀστέρα ἐπὶ τοῦ ὡροσκόπου ἢ τοῦ μεσουρανήματος γίνονται ἐνδοξότεροι, ἐπιφανέστεροι καὶ πλουσιώτεροι τῶν ἄλλων ἀνθρώπων. Τὰ ἴδια σημαίνει καὶ ὅταν εὑρεθῇ ἐπὶ τῆς ἰδίας μοίρας μὲ τὴν Σελήνη, ἢ συνανατείλλει μὲ αὐτήν, ἀφοῦ εἰδικὰ αὐτὸς ὁ ἀστὴρ ἔχει σχεδὸν τὴν διπλὴ δύναμη τῶν ἄλλων ἀστέρων.
Ὅταν ἀνατέλλει ὁ Λαμπαδίας δύει ὁ λαμπρός Ἀντάρης, ποὺ εἶναι ἰσόμοιρός του, κείμενος περὶ τὸ μέσον τοῦ Σκορπιοῦ. Οὕτως λοιπὸν δοξάζονται οἱ γεννηθέντες σὲ ἀνατολὴ καὶ δύση καὶ γίνονται σπουδαῖοι. Ὁ δὲ Ἀντάρης ἐπὶ τοῦ 7ου τόπου, ποὺ εἶναι τοῦ γάμου, φέρνει διὰ γυναικείων προσώπων μεγάλες εὐτυχίες καὶ κληρονομίες. Καὶ συχνὰ ὅταν πρόκειται γι’ ἀρσενικὴ γέννηση, οἱ γυναῖκες αὐτῶν ἐπίσης γίνονται διάσημες καὶ πλούσιες ἀλλὰ ὄχι πολυχρόνιες διότι ὁ Ἀντάρης δύει εὐθέως. Ὁ Λαμπαδίας ἐπὶ τοῦ ὡροσκόπου καὶ ἔχοντας τὴν ἐπίδραση τοῦ Ἄρεως καὶ τῆς Ἀφροδίτης κάνει τοὺς γεννηθέντες εὔξαπτους, θερμοὺς εἰς τὶς ἐπιθυμίες τους, καὶ ἀδιάκριτους εἰς τὰ ἐρωτικά. Λέγεται ὅτι ὁ τόπος τῶν Ὑάδων ἀνατέλλων, ἀπὸ 12° 30′ ἕως 16° 30′, κάνει τοὺς γεννηθέντες παθιασμένους, διακεκριμένους, καὶ ὡραίους εἰς τὴν ὄψη.