Δίδυμοι


Οι Διόσκουροι δίδυμοι, Κάστωρ και Πολυδεύκης, πίνακας του ζωγράφου Ζαν Λεμέρ (Jean Lemaire)
Τὸ ἄστρον τῶν Διδύμων ἔλαβε τὸ ὄνομα καὶ τὴν μορφή του ἐκ τῶν Διοσκούρων, Κάστορα καὶ Πολυδεύκη

  Τὰ ὀνόματά τους δηλώνουν τὴν ἀχώριστη ἀδελφικὴ φιλία ἕως καὶ τὴν σήμερον. Δὲν εἶναι βεβαίως οἱ μοναδικοὶ ἀποκληθέντες Διόσκουροι παρ’ Ἕλλησι. Οὕτως καλοῦνται καὶ τιμοῦνται ἐπίσης οἱ Ἥρωες Ζῆθος καὶ Ἀμφίων, ἱδρυτὲς τῶν Θηβῶν τῆς Βοιωτίας καὶ υἱοὶ Διὸς καὶ Ἀντιόπης. Ὅμως οἱ πλέον φημισμένοι Διόσκουροι εἶναι ἀδιαμφισβήτητα οἱ Δίδυμοι Κάστωρ καὶ Πολυδεύκης.

  Συμφώνως πρὸς τὴν ἐπικρατεστέρα παράδοση ὁ Ζεύς, μεταμορφωθεὶς εἰς Κύκνο ἡνώθη εἰς τὸ ὅρος Ταϋγέτο μὲ τὴν Λήδα, σύζυγο τοῦ βασιλέως τῆς Σπάρτης Τυνδάρεω. Τὴν ἰδία νύκτα ἡ Λῆδα ἡνώθη καὶ μὲ τὸν σύζυγό της. Ἀπὸ τὰ τέκνα της ὁ Πολυδεύκης καὶ ἡ Ἑλένα (ἢ Ἑλένη) θεωροῦνται γόνοι τοῦ Διός, ἐνῷ ὁ Κάστωρ τοῦ Τυνδάρεω. Κατὰ παραλλαγὴ τινὰ τοῦ μύθου τὰ τέκνα ἐξῆλθαν ἐκ δύο ᾠῶν, τὰ ὁποῖα ἐτέχθησαν ὑπὸ τῆς Λήδας.

Φωτοσυλλογή: Δίδυμοι

  Ὅμως παράδοσις ἀρχαιωτέρα θέτει τὴν Νέμεση ὡς μητέρα τῆς Ἑλένης. Ὁ Ζεὺς ἐρωτεύθη τὴν Νέμεση, ἐκ τῶν κορῶν τῆς Νυκτός, ἡ ὁποία τὸν ἀπέφευγε διὰ συνεχῶν μεταμορφώσεων ἕως ὅτου ἔλαβε μορφὴ χηνός. Ὁ Ζεὺς λαβὼν τὴν μορφὴ κύκνου ἡνώθη μαζί της καὶ ἡ Νέμεση ἔτεξε μέγα ᾠὸν συλλεχθὲν ὑπὸ ποιμένων τοῦ Ταϋγέτου, οἱ ὁποῖοι τὸ ἔφεραν εἰς τὴν Λήδα. Ἐκ τοῦ ᾠοῦ τούτου γεννᾶται ἡ Ἑλένη. Ἀρχαία ἀγγειογραφία ἀπεικονίζει τοὺς ἐφήβους Διοσκούρους δίπλα σὲ βωμό, ὅπου κεῖται τὸ ᾠὸν ἀπὸ ὅπου προέκυψε ἡ Ἑλένη. Παρ’ ἀρχαίοις συγγραφεύσι διαχωρίζεται ὁ τόπος γεννήσεως τῆς Ἑλένης ἀπὸ ἐκείνου τῆς Κλυταιμνήστρας, ἑτέρας θυγατέρος τοῦ Τυνδάρεω καὶ τῆς Λήδης, καθὼς καὶ ἀπὸ ἐκείνου τῶν Διοσκούρων.

  Ἡ τῶν νεανίων γέννηση τοποθετεῖται εἰς τὴν νῆσο τοῦ Μεσσηνιακοῦ κόλπου Πέφνο. Ὁ Θεὸς Ἑρμῆς ἔφερε τὰ βρέφη ἀπὸ τὴν Πέφνο εἰς τὴν Πελλάνα τῆς Λακωνίας, ἕδρα τοῦ βασιλέως Τυνδάρεω. Ἀμφότεροι οἱ νέοι ἐδοξάσθησαν διὰ τὴν ἀνδρεία τους. Ἐγυμνάζοντο ὁ μὲν Κάστωρ εἰς τὴν ἱππικὴ καὶ τὴν ὁπλομαχία ὁ δὲ Πολυδεύκης εἰς τὴν πυγμαχία.

  Ἐπὶ βασιλείας Τυνδάρεω ἐταξίδευαν εἰς τὸ Αἰγαῖον καθάροντάς το ἀπὸ πειρατῶν. Ὅταν ὁ βασιλεὺς τῶν Αἰτωλῶν τῆς Καλυδόνος, Μελέαγρος, ἐζήτησε τὴν βοήθεια πολεμιστῶν ἐναντίον τοῦ Καλυδονίου Κάπρου, οἱ Διόσκουροι συμμετεῖχαν εἰς τὴν θήρα. Ἀνταπεκρίθησαν ἐπίσης τῆς κλήσεως τοῦ Ἰάσονος λαμβάνοντες μέρος εἰς τὴν Ἀργοναυτικὴ Ἐκστρατεία, ὅπου διεκρίθησαν μαχόμενοι τὸν ἡγέτη τῶν Βρεβρύκων Ἄμυκο. Συνεπικούρησαν τὸν Ἰάσονα καὶ τὸν Πηλέα εἰς τὴν ἄλωση τῆς Ἰωλκοῦ.

  Οἱ Διόσκουροι ἐπολέμησαν καὶ ἐναντίον τοῦ Ἥρωος Θησέως, ὅταν ὁ Θησεὺς μετὰ τοῦ συντρόφου του, Πειρίθου, ἥρπαξαν τὴν ὡραία Ἑλένη, ἀδελφὴ τῶν Διοσκούρων. Κατόπιν οἱ Θησεὺς καὶ Πειρίθους καταβιβάσθησαν ἐς ᾍδην ἔχοντας σκοπό τὴν ἁρπαγὴ τῆς Περσεφόνης! Τότε οἱ Διόσκουροι ἐξεστράτευσαν ἐναντίον τῶν Ἀθηνῶν καὶ ἐλευθέρωσαν τὴν ἐν τῷ φρουρίῳ τῶν Ἀφιδνῶν φυλακισθείσα ἀδελφή τους, παίρνοντας δὲ ὅμηρο καὶ τὴν μητέρα τοῦ Θησέως, Αἴθρα. Ἀπεμάκρυναν ἀπὸ τὴν ἐξουσία τῶν Ἀθηνῶν τοὺς γόνους τοῦ Θησέως, φέροντας τὸν Μενεσθέα, ποὺ ἐπίσης διεκδικοῦσε τὴν βασιλεία.

  Ὁ Τυνδάρεως εἶχε δύο ἀδελφούς, τὸν Ἀφαρέα καὶ τὸν Λεύκιππο. Ὁ Λεύκιππος εἶχε δύο θυγατέρες ποὺ ἤθελαν νὰ λάβουν εἰς γάμο οἱ υἱοὶ τοῦ Ἀμφαρέως, Ἴδας καὶ Λυγκεύς, οἱ ὁποῖοι ἐβασίλευαν ἐν Μεσσηνίᾳ. Ὁ Κάστωρ καὶ ὁ Πολυδεύκης ἀπήγαγαν τὶς νεάνιδες ἀπὸ τὸν ἱερὸ περίβολο τῆς Ἀφροδίτης, ὅπου ἔπαιζαν μετὰ κορασίδων συντρόφων, τῇ βοηθείᾳ τῆς θεᾶς. Κατὰ τὴν φιλονικία ποὺ ἐπακολούθησε, μεταξὺ τῶν Διοσκούρων καὶ τῶν ἐξαδέλφων τους, ὁ Ἴδας ἐφόνευσε τὸν Κάστωρα καὶ ὁ Πολυδεύκης τὸν Λυγκέα. Τότε ὁ Ζεὺς ἐκεραυνοβόλησε τὸν Ἴδα, καὶ ἀνέβασε τὸν Πολυδεύκη εἰς τὸν οὐρανό.

  Συμφώνως ἑτέρας ἐκδοχῆς τοῦ μύθου οἱ Διόσκουροι ἐνυμφεύθησαν τὶς Λευκιππίδες, ἀποκτῶντας τέκνα ἐξ αὐτῶν, οἱ δὲ ἐξάδελφοι δὲν διεκδίκησαν κἂν τὶς κόρες. Οἱ Λευκιππίδες, Φοίβη καὶ Ἰλάειρα, ἐνίοτε ἐθεωροῦταν κόρες τοῦ Ἀπόλλωνος. Ὑπῆρχε ἱερὸ τῶν δύο κορῶν πλησίον τοῦ ἱεροῦ τῶν Διοσκούρων ἐν Σπάρτῃ.

  Ὁ Πολυδεύκης ἀπαρηγόρητος ὢν γιὰ τὴν θανὴ τοῦ ἀδελφοῦ, ἠρνήθη τὴν ὑπὸ τοῦ Διὸς κεχαρισμένη ἀθανασία ἐφόσον ὁ ἀδελφος του παρέμεινε ἐν Ἅδῃ. Οὕτως ὁ Ζεὺς τοῦ ἐχάρισε τὸ προνόμιο νὰ περνᾷ μαζὶ μὲ τὸν ἀδελφό του μία ἡμέρα ἐν Ἅδῃ καὶ μία ἡμέρα ἐν τοῖς οὐρανοῖς, ὥστε νὰ μὴν ἀποχωρισθοῦν. Ἀργότερα ὁ Ζεὺς ἔθεσε τοὺς Διοσκούρους μεταξὺ τῶν ἄστρων σχηματίζοντας τὸν ἀστερισμὸ τῶν Διδύμων. Ἀδριάντες αὐτῶν ὑπήρχαν ἐν τῇ νήσῳ Πέφνω, οἱ δὲ Λακεδαιμόνιοι τοὺς ἀπεικόνιζαν ὡς δύο δοκοὺς ἑνωμένους μεταξύ τους ἐν σχήματι Η. Ἐπίσης ὡς δύο λεπτοὺς ἀμφορεῖς περιελιγμένων ὑπὸ ὄφεως τινός.

  Ἡ λατρεία τῶν Διοσκούρων ἦταν διαδεδομένη καὶ παρὰ τοῖς Ῥωμαίοις. Ὁ ναὸς τῶν Διοσκούρων ἦταν ἀπὸ τὰ ἀρχαιότερα κτίρια τῆς ῥωμαϊκῆς Ἁγορᾶς (Forum Romanum). Ἀνεγέρθη ἀπὸ εὐγνωμοσύνη γιὰ τὴν νίκη τοῦ Ποστουμίου κατὰ τοῦ Ταρκινίου κατὰ τὴν μάχη παρὰ τῆς λίμνης Ρηγίλλης, ποὺ ἦταν καθοριστικῆς σημασίας γιὰ τὴν ῥωμαϊκὴ πολιτεία. Συμφώνως πρὸς τὸν θρῦλο, οἱ Διόσκουροι ένεφανίσθησαν ἔφιπποι εἰς τὸ πεδίο τῆς μάχης, βοηθῶντας τὸν στρατὸ τοῦ Ποστουμίου, καὶ κατόπιν εἰς τὴν ῥωμαϊκὴ Ἀγορὰ, παρὰ τῆς πηγῆς Ἰουτούρνα, ἀναγγέλοντες τὴν νίκη – ὁ δὲ ναός ἀνεγέρθη ἀκριβῶς ἐκεῖ.

 
Ο αστερισμός των Διδύμων, αστρονομικός χάρτης
Ὁ ἀστερισμὸς τῶν Διδύμων εἶναι ὁρατὸς τοὺς φθινοπωρινοὺς καὶ χειμερινοὺς μῆνες. Ὁ Ἥλιος διατρέχει τὸ δωδεκατημόριον τῶν Διδύμων ἀπὸ 15 Ἰουνίου μέχρι 16 Ἰουλίου

Ὁρατότητα

  Περὶ τὸ τελευταῖο δεκαήμερο τοῦ Αὐγούστου ἐμφανίζεται ἀνατέλλων ὀλίγο πρὶν τὴν αὐγή. Περὶ τὰ μέσα Ὀκτωβρίου ἀνατέλλει τὸ μεσονύκτιο καὶ πρὸς ἀρχὲς Ἰανουαρίου δύει ὀλίγο πρὶν τὴν αὐγή. Ἀπὸ τὰ μέσα Ἀπριλίου δύει περὶ τὸ μεσονύκτιο καὶ πρὸς τὸ τελευταῖο δεκαήμερο τοῦ Μαΐου δύει κατόπιν τοῦ Ἡλίου. Ἔκτοτε ἀνατέλλει τὴν ἡμέρα καὶ γιὰ τρεῖς περίπου μῆνες εἶναι ἀόρατος. Ἡ βέλτιστη ἐποχὴ γιὰ τὴν παρατήρηση τῶν Διδύμων εἶναι ἀπὸ μέσα φθινοπώρου ἕως τέλη χειμῶνος.

Ἀστέρες

  Ὁ ἀστερισμὸς εἶναι μάλλον μικρῆς ἐκτάσεως ἀλλὰ εὐδιάκριτος, καὶ ἐντοπίζεται εὐκόλως ἀπὸ τοὺς λαμπροὺς ἀστέρες Κάστορα καὶ Πολυδεύκη. Ὁ Πολυδεύκης (β′ Διδύμων), εἶναι φωτεινότερος καὶ μεγαλυτέρου μεγέθους ἀστέρας ἀπὸ τὸν Κάστορα (α′ Διδύμων), ποὺ εἶναι ὁ πλέον ἀπομακρυσμένος τῶν δύο ἀστέρων. Ἡ φαινόμενη ἀπόσταση μεταξύ τους εἶναι 4,5°, καὶ χρησιμεύει ὡς βοηθητικὸ μέτρο γιὰ τὴν ἐκτίμηση τῆς ἀποστάσεως ἄλλων ἀστέρων. Διπλοὶ ἀστέρες: α′, δ′, ε′, ζ′, η′, κ′, μ′ Διδύμων κ.ἄ. Οἱ Δίδυμοι ἔχουν πολλοὺς διπλοὺς ἀστέρες.

Ο αστερισμός των Διδύμων στο νυχτερινό ουρανό, χάρτης - The constellation of Gemini in the night sky, map


ΟΝΟΜΑ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΦΑΙΝΟΜ. ΜΕΓΕΘΟΣ ΕΚΛ. ΜΗΚΟΣ (ΔΙΔΥΜΩΝ) ΕΚΛ. ΠΛΑΤΟΣ
Πολυδεύκης β′ Διδύμων 1,1 28° 27′ 06° 41′
Κάστωρ α′ Διδύμων 1,6 25° 28′ 10° 06′
Ἀλ Χενά γ′ Διδύμων 1,9 14° 21′ − 06° 44′
Πτέρνα (Calx, Tejat Posterior) μ′ Διδύμων 2,9 10° 33′ − 00° 49′
Μεμπσουτά ε′ Διδύμων 3,1 15° 11′ 02° 04′
Πρόπους η′ Διδύμων 3,3 08° 41′ − 00° 53′
Ἀλ Ζίρ ξ′ Διδύμων 3,4 16° 28′ − 10° 06′
Οὐασάτ δ′ Διδύμων 3,5 23° 46′ − 00° 10′
Ἀλ Κιμπάς ι′ Διδύμων 3,6 24° 02′ 05° 46′
Ἀλ Κρικάμπ κ′ Διδύμων 3,6 28° 54′ 03° 05′
Ναγκεμπά θ′ Διδύμων 3,6 16° 22′ 11° 02′
Μεχμπουντά ζ′ Διδύμων 4,1 20° 14′ − 02° 02′
Ἐκλειπτικὸ Μῆκος καὶ Πλάτος: Σταθερό Εκλειπτικὸ Σύστημα Συντεταγμἐνων (Δωδεκατημόρια: Λαμπαδίας 15° Τα)

Διάττοντες / Μετεωρίτες

  Οἱ Διδυμίδες εἶναι ἀπὸ τὰ λαμπρότερα καὶ πλουσιώτερα ῥεύματα διαττόντων ὅλου τοῦ ἔτους, μὲ ἀφετηρία ἐγγὺς τοῦ Κάστορος. Οἱ Διδυμίδες ἀρχίζουν τὴν 6η Δεκεμβρίου μὲ ῥυθμὸ περὶ τὸν ἕνα διάττοντα / ὥρα. Τὴν ἐπομένη ἑβδομάδα ὁ ῥυθμὸς αὐξάνει ἕως τὸ μέγιστο 50 – 80 διαττόντων / ὥρα τὴν 13η καὶ 14η Δεκεμβρίου. Κατόπιν ὁ ρυθμὸς μειώνεται μὲ τοὺς τελευταίους διάττοντες νὰ πα­ρα­τη­ροῦ­νται τὴν 18η Δεκεμβρίου μὲ ῥυθμὸ περὶ τὸν ἕναν διάττοντα / ὥρα. Ἡ ἀνακάλυψή του ἦταν μᾶλλον ἔξαφνη, περὶ τὸ 1860, καὶ ἔχει προταθεῖ ἡ ὑπόθεση ὅτι ἡ τροχιὰ τῆς Γῆς τέμνει τὸ ῥεῦμα αὐτὸ μόνον μεταξὺ τῶν ἐτῶν 1800 – 2100, παραμένει ὅμως ἀνεπιβεβαίωτη.

  Ἕτερο ῥεῦμα διαττόντων εἶναι oἱ Ῥὸ Διδυμίδες, ὁρατὸ ἀπὸ 28 Δεκεμβρίου μέχρι 28 Ἰανουαρίου μὲ δύο μέγιστα τὴν 8η καὶ τὴν 21η Ἰανουαρίου. Εἶναι μετρίας φωτεινότητος καὶ τὸ ἐπίκεντρό του μετα­κι­νεῖται: κατὰ τὸ πρῶτο μέγιστο ἡ μέση του θέση ὑπολογίζεται εἰς ΟΑ = 108° καὶ Α = 32°, καὶ κατὰ τὸ δεύτερο μέγιστο εἰς ΟΑ = 125° καὶ Α = 25° (ἰσημερινὲς συντεταγμένες).

  Ἀμφότερα τὰ ῥεύματα εἶναι καλῶς ὁρατὰ ἀπὸ τὸ βόρειο ἡμισφαίριο καὶ ὀλίγο ἀπὸ τὸ νότιο.

 
Οι Δίδυμοι στην αστρολογία, ζωδιακό δωδεκατημόριο, δεκανοί και όρια του αστερισμού
Ὁ ζῳδιακὸς ἀστερισμὸς τῶν Διδύμων εἶναι ὁ τρίτος τοῦ Ζῳδιακοῦ καὶ τέταρτος κατὰ σειρὰ ἀπὸ ἐαρινῆς ἰσημερίας, ὁ δὲ Ἥλιος διελαύνει ἀπὸ αὐτὸν περίπου τὸν πρῶτον μῆνα τοῦ θέρους

  Τὸ δωδεκατημόριον τῶν Διδύμων χαρακτηρίζεται ὡς: ἀερῶδες, δίσωμο, ἀρσενικό, ἡμερινό. Εἶναι ὁ ἡμερινὸς οἶκος Ἑρμοῦ, ἐναντίωμα Διὸς καὶ κατὰ Ῥητόριο ὕψωμα τοῦ Ἀναβιβάζοντος καὶ ταπείνωμα τοῦ Καταβιβάζοντος περὶ τὴν 15η μοίρα. Οἱ Δίδυμοι, ὁ Ζυγὸς καὶ ὁ Ὑδροχόος σχηματίζουν τὸ Τρίγωνο τοῦ Ἀέρος. Τριγωνοκράτορες εἶναι πρῶτος ὁ Κρόνος καὶ δεύτερος ὁ Ἑρμῆς γιὰ ἡμερινὰ ὡροσκόπια, πρῶτος ὁ Ἑρμῆς καὶ δεύτερος ὁ Κρόνος γιὰ τὰ νυκτερινά, καὶ τρίτος ὁ Δίας ἐπίκοινος καὶ βοηθητικός. Ὁ Ῥητόριος τὸ συσχετίζει μὲ τὸν δυτικὸ ἄνεμο. Ὁ Πτολεμαῖος τὸ χαρακτηρίζει βορειοανατολικὸ καὶ τὸ συσχετίζει μὲ τὴν βόρεια Μεγάλη Ἀσία ὡς πρὸς τὶς γενικὲς προβλέψεις χωρῶν.

  Ἐκ τοῦ μύθου τῶν Διοσκούρων καὶ τῆς βαθιᾶς ἀδελφικῆς φιλίας μεταξὺ τοῦ θνητοῦ καὶ τοῦ ἀθανάτου ποὺ πρεσβεύει, βλέπουμε τὸ δίσωμο στοιχεῖο ποὺ συνδυάζει δύο φύσεις καὶ γίνεται κοινωνὸς ἀμφοτέρων ἐνσωματωθὲν εἰς τὴν ἑρμηνεία καὶ ἰδιότητες τοῦ ζῳδίου. Τὸ μέρος τοῦ οὐρανοῦ τοῦ Ἀπόλλωνος μὲ συγγενεῖς ἰδέες τὴν φιλότητα, τὸ ἡρωϊκὸ στοιχεῖο, τὴν ἁρμονία, τὸν ἔρωτα, τὴν ἀρωγὴ καὶ τὴν διανοητικὴ διαύγεια προσδίδει τὶς συγγενεῖς αὐτοῦ ψυχικὲς κλίσεις. Τέλος, ἀπὸ τὸν πλανήτη τοῦ Ἑρμοῦ προέρχονται γυμναστικά, ῥητορικά, λόγια, συναλλακτικὰ καὶ κινητικά στοιχεῖα, ποὺ θὰ ἐκφρασθοῦν ἀναλόγως τὴν θέση του πλανήτη.

Το δωδεκατημόριον των Διδύμων με τον αστερισμό, τους δεκανούς, και τα όρια - Aries dodecatemory with constellation, decans, and termsΔεκανοὶ καὶ ὅρια τοῦ δωδεκατημορίου τῶν Διδύμων

Καθολικὲς ἐπισημασίες περὶ ἐκλείψεων, φάσεων ἢ ἄλλων ἀστρολογικῶν σημείων ἐν Διδύμοις

  Οἱ γενικὲς προγνώσεις ποὺ ἀφοροῦν χῶρες συχνὰ ὀνομάζονται καθολικὲς ὑπὸ τῶν ἑλληνιστικῶν ἀστρολόγων. Μετεωρολογικὰ φαινόμενα, ἐκλείψεις, στηριγμοὶ πλανητῶν, σημαντικὲς σύνοδοι ἢ ἄλλα σημεῖα δίδουν ἐνδείξεις καιρικές, γεωργικὲς καὶ κτηνοτροφικές, ἀναλόγως τὸ μέρος τοῦ ἀστερισμοῦ ὅπου παρατηροῦνται. Οἱ Δίδυμοι γενικὰ εἶναι γαλήνιοι καὶ εὔκρατοι. Ὡς πρὸς τὰ μέρη τους, τὰ πρῶτα σημειοδοτοῦν ἀχρηστία καὶ φθορά, τὰ μέσα ὑγρασία κι εὔκρατο καιρό, ἐνῷ τὰ τέλη τους ἄστατο καὶ μεταβαλλόμενο καιρό. Τὰ ἄνω τῆς ἐκλειπτικῆς κείμενα μέρη τους σημειοδοτοῦν ἀνέμους καὶ σεισμούς, τὰ ὑπὸ τῆς ἐκλειπτικῆς ξηρασία καὶ καύσωνα.

Ἡφαιστίων  Πτολεμαῖος  Οὐάλης

Ἀστέρων Διδύμων δυνάμεις

  Οἱ σταθεροὶ ἀστέρες, ἰδίως οἱ λαμπρότατοι, ἔχουν ἐπίδραση ὁμοιάζουσα μὲ αὐτὴν τῶν πλανητῶν ἀλλὰ ἀσθενεστέρα καὶ μεμιγμένη. Οἱ ἀστέρες τῶν ποδῶν ἔχουν τὴν ἐπίδραση τοῦ Ἑρμοῦ καὶ ἠπιότερα τῆς Ἀφροδίτης, καὶ οἱ λαμπροὶ περὶ τοὺς μηροὺς σὰν τοῦ Κρόνου. Ἀπὸ τοὺς ἀστέρες τῆς κεφαλῆς, ποὺ εἶναι λαμπρότατοι, αὐτὸς ποὺ προηγεῖται ἔχει ἐπίδραση σὰν τοῦ Ἑρμοῦ (ἐπίσης καλεῖται ἀστὴρ τοῦ Ἀπόλλωνος), καὶ ὁ ἑπόμενος σὰν τοῦ Ἄρεως (καλεῖται καὶ ἀστὴρ τοῦ Ἡρακλέους).

Ἡφαιστίων  Πτολεμαῖος

  Ὁ Οὐάλης ἀναγνωρίζει 21 λαμπροὺς ἀστέρες. Ὁ Ῥητόριος προσδιορίζει μοιρικὰ διαστήματα κατὰ τὴν ἀνατολὴ τοῦ ζῳδίου, ἀλλὰ ὄχι ἰδιαιτέρως ἀκριβή: Ἀνατέλλουν ἀπὸ 1° – 2° ἡ κώμη τοῦ Ἀπόλλωνος, 3° – 5° ἡ κεφαλή, 6° – 9° ὁ τράχηλος, 10° – 12° οἱ ὦμοι, 13° – 17° ἡ κοιλία, 18° – 20° οἱ μηροί, 21° – 23° οἱ κνῆμαι, 24° – 25° οἱ πόδες, καὶ 26° – 30° τὰ ἔσχατα βόρεια, γειτονικὰ τοῦ Καρκίνου.

  Συνανατέλλουν πρὸς βορρᾶ ἡ μεγάλη Ἄρκτος καὶ πρὸς νότο τὸ ὑπόλοιπα μέρη τοῦ Ὠρίωνος καὶ τοῦ Ἡριδανοῦ καὶ τὰ πρῶτα τοῦ μικροῦ Κυνός. Δύνουν πρὸς βορρᾶ ὁ Ἀετὸς καὶ μετὰ ἡ Λύρα καὶ πρὸς νότο ὁ Νότιος Ἰχθύς.

Οὐάλης  Ῥητόριος

Χῶρες ὑπὸ τῶν Διδύμων

  Γιὰ καθολικὲς προγνώσεις περὶ χωρῶν, ὑπάρχει πληθώρα πηγῶν καὶ συσχετισμῶν· ἡ δὲ ἔκθεση ὡς πρὸς τὰ μέρη χρησιμεύει γιὰ προγνώσεις ποὺ ἀφοροῦν ἐκείνους τους τόπους. Ὁ Ἡφαιστίων ἀρχίζει ἀπὸ τοὺς στίχους τοῦ Δωροθέου:

Ὑπ’ αὐτοὺς κεῖται τὸ εὔφωνο κλίμα τῶν Καππαδοκῶν,
ἐπίσης τῶν Περραιβῶν καὶ τῶν θεογέννητων Φοινίκων.

  Τὰ κατὰ μέρος εἶχαν ὁρισθεῖ ἀπὸ τὸν Ἵππαρχο καὶ τοὺς παλαιοὺς Αἰγυπτίους ὡς ἐξῆς: Ὑπὸ τοῦ βορείου τῶν Διδύμων εἶναι πρὸς τοὺς πόδες ἡ Βοιωτία, πρὸς τὴν χεῖρα ἡ Θρᾴκη καὶ πρὸς τὰ νῶτα ἡ Γαλατία. Ὑπὸ τοῦ νοτίου, πρὸς τὸν γλουτὸ ὁ Πόντος πρὸς τὰ νῶτα ἡ Κιλικία, πρὸς τὴν ὠμοπλάτη ἡ Φοινίκη, καὶ πρὸς τὴν κορυφὴ ἡ Ἰνδική.

  Τὰ κατὰ μέρος ποὺ παραθέτει ὁ Οὑάλης εἶναι: πρὸς τὰ ἐμπρόσθια ἡ Ἰνδικὴ καὶ οἱ συνεχεῖς τόποι, καὶ ἡ Κελτική· πρὸς τὸ στῆθος ἡ Κιλικία, ἡ Γαλατία, ἡ Θρᾴκη καὶ ἡ Βοιωτία. Πρὸς τὰ μέσα ἡ Αἴγυπτος, ἡ Λιβύη, ἡ Ῥώμη, ἡ Ἀραβία, καὶ ἡ Συρία.

  Ὁ Πτολεμαῖος δίδει διαφορετικὲς χῶρες, ποὺ προέρχονται ἀπὸ τὸν συσχετισμὸ τῶν τεταρτημορίων τῆς οἰκουμένης καὶ τῶν ζῳδιακῶν τριγώνων: Ὑρκανία, Ἀρμενία, Ματιανή· περὶ τὸ μέσον Κυρηναϊκή, Μαρμαρική, καὶ ἡ κάτω χώρα τῆς Αἰγύπτου. Ὁ δὲ Ῥητόριος, ποὺ ἀκολουθεῖ τὸν Πτολεμαῖο, προσθέτει καὶ τὴν Καππαδοκία.

Ἡφαιστίων  Πτολεμαῖος  Οὐάλης

Ζῳδιακὴ διάταξη, τρίγωνο, ἐνέργειες καὶ μορφώσεις, λοιπὲς ποιότητες

  Πλαγια ἢ λοξὰ καλοῦνται τὰ ζῴδια Αἰγόκερως, Ὑδροχόος, Ἰχθεῖς, Κριός, Ταῦρος, Δίδυμοι. Ὡς πρὸς τὰ ἔργα, πράξεις καὶ ἐγχειρήματα, ὅταν ὡροσκοποῦν τὰ πλάγια χωρὶς ὄψεις ἀγαθοποιῶν σημαίνουν μόχθο, δυσκολίες, ἐμπόδια, καὶ χρόνο πολὺ γιὰ τὸ ἀποτέλεσμα. Μὲ ὄψεις ἀγαθο­ποιῶν μετριά­ζεται ἡ κάκωση.
  Τὰ δισωμα ἢ εὐμετάβλητα Δίδυμοι, Παρθένος, Τοξότης, Ἰχθεῖς εἶναι κοινωνοὶ δύο φύσεων, καὶ ὑπο­δεικνύουν διπλὸ ἢ ἀνάμικτο ἀποτέλεσμα. Ἐπίσης χρησι­μεύουν γιὰ προγνώσεις τῆς ἡγεσίας καὶ τῶν πολιτῶν.
  Τὰ ημερινα Κριός, Δίδυμοι, Λέων, Ζυγός, Τοξότης, Ὑδροχόος εὐνοοῦν πράξεις καὶ ἔργα ποὺ γίνονται τὴν ἡμέρα.
  Παρηγεμονικα χαρακτηρίζονται τὰ ζῴδια τοῦ ἀερώδους τριγώνου, Δίδυμοι, Ζυγός, Ὑδροχόος. Λέγονται ἔτσι ἐπειδή ἔχουν Τριγωνοκράτορες τὸν Κρόνο καὶ τὸν Ἑρμῆ, ποὺ ἔχουν σὲ μικρότερο βαθμὸ τὴν δύναμι τοῦ Διὸς καὶ τοῦ Ἡλίου. Ὅταν ἐξετάζεται τὸ θέμα τῶν ἀξιωμάτων καὶ τῆς θέσεως ποὺ φθάνει κάποιος (10ος τόπος), τὰ παρηγεμονικὰ ὡροσκο­­ποῦντα ἢ μεσου­ρα­νοῦντα καὶ δορυ­φο­ρού­μενα ἀπὸ πλανῆτες τῆς ἰδίας ὁμάδος (ἡμερινοὺς γιὰ ἡμερινὴ γένεση, νυκτερινοὺς γιὰ νυκτερινή) σημαίνουν ἀξιώματα, ὄχι ὅμως ἡγετικὰ διότι ἡ δύναμή τους εἶναι μικροτέρα ἀπὸ τῶν ἡγεμονικῶν ζῳδίων.
  Χερσαια εἶναι τὰ Κριός, Ταῦρος, Δίδυμοι, Λέων, Παρθένος Ζυγός, Σκορπιός. Χρη­σι­μεύ­ουν ἐπὶ καθο­λικῶν προγνώσεων γιὰ τὴν γῆ, τὰ χερσαῖα ζῷα καὶ θέματα κτηνοτροφίας.
  Ολιγογονα ὅσων ἡ γονιμότητα εἶναι περιο­ρι­σμένη, δηλαδὴ Τοξότης, Δίδυμοι. Χρη­σι­μεύ­ουν γιὰ θέματα γεωργίας, σπορᾶς, καὶ ἀλλοῦ π.χ. περὶ τεκνο­ποιίας.
  Καθαρια περὶ τὶς μίξεις εἶναι τὰ Δίδυμοι, Παρ­θένος, Ζυγός, Ὑδροχόος. Χρησιμεύουν γιὰ θέματα γάμου, μοιχείας, ὅπως καὶ τὰ ἀσελγή.
  Κοινωνικα χαρακτη­ρί­ζονται τὰ Δίδυμοι, Παρ­θένος, Τοξότης, Ἰχθεῖς· ἐπειδὴ αὐτὰ ἔχοντας διπλὴ φύση ἐπιτυγχάνουν τὴν σύμφωνη κοινωνία τῶν δύο σωμάτων.
  Ανθρωποειδη τὰ Δίδυμοι, Παρ­θένος, Ζυγός, Ὑδρο­χόος· ὁ δὲ Τοξότης μερικῶς γιὰ τὸ ἀνθρώ­πινο σῶμα. Ἐπὶ καθολικῶν προγνώσεων δίδουν σημεῖα ποὺ ἀφοροῦν τοὺς ἀνθρώπους καὶ τὰ ἀνθρώ­πινα θέματα.
  Φωνηεντα τὰ Δίδυμοι, Παρθένος, Ζυγός, Ὑδροχόος. Θεω­ροῦ­νται εὔφωνα καὶ εὐνοϊκὰ ὡς πρὸς τὸν λόγο ἐπειδὴ εἶναι ἀνθρω­ποειδῆ· ἐνίοτε συμπεριλαμβάνεται καὶ ὁ Τοξότης.

Δωρόθεος  Ἡφαιστίων  Ῥητόριος  Πτολεμαῖος

Μελοθεσία

  Ἡ μελοθεσία χρησιμοποιεῖται συνδυαζομένη μὲ τοὺς κλήρους τῆς τύχης, τοῦ δαίμονος, καὶ τοῦ σίνους, καθὼς καὶ τῶν κυριάρχων πλανητῶν τους. Σημαίνει τὶς σωματικὲς κακώσεις, ἀτυχήματα, ἀσθένειες, καὶ τὰ ψυχικὰ πάθη. Οἱ Δίδυμοι κυβερνοῦν τοὺς ὤμους καὶ τὶς χεῖρες, καὶ ὅλα τὰ σχετικὰ αἴτια καὶ συμπτώματα· βλάβες νεύρων καὶ τενόντων, δυσχέρεια, τρεμώδη ἄκρα.

  Κυριεύουν δὲ καὶ γραμμάτων τοῦ γ′ καὶ τοῦ ο′.

Ῥητόριος

 
Οι Δίδυμοι και οι τρεις δεκανοί, Βίβλος των Θαυμάτων (Kitab Al Bulhan, του Abd al-Hasan Al-Isfahani)
Γενέθλια ἀστρολογία: Ἥλιος ἢ Ὡροσκόπος Δίδυμοι

Ἥλιος

  Οἰ τρεῖς δεκανοὶ τῶν Διδύμων ὀνομάζονται Θοσὸλκ ὁ πρῶτος, Οὔαρε ὁ δὲ δεύτερος, Φούορι ὁ τρίτος. Ὁ πρῶτος δεκανὸς φέρει πρόσωπο Διός, ὁ δεύτερος Ἄρεως καὶ ὁ τρίτος Ἡλίου. Ἐπειδὴ ὁ Ἥλιος σημαίνει τὰ ψυχικά, εὑρεθεὶς ἐπὶ τοῦ πρῶτου δεκανοῦ ὑποδεικνύει ψυχὴ μεγαλόφρονα, ἀγαθή, ἡγεμονική, ποὺ ἀγαπάει τὴν πολιτικὴ καὶ τὰ ὅμοια. Ὡς πρὸς τὸν βίο σημαίνει γάμο ὄχι εὐτυχή, οὔτε πρόοδο εἰς τὸ ἐπάγγελμα, καὶ φέρνει λύπες περὶ τῶν τέκνων. Ἐπὶ τοῦ δευτέρου ὑποδεικνύει ψυχὴ ἀνδρεία, θυμική, πολεμοχαρή, ποὺ ἀγαπάει τὰ ὅπλα καὶ τὰ ὅμοια. Ὡς πρὸς τὸν βίο σημαίνει γάμο ἀταίριαστο, ἀλλὰ καὶ εὐφορία στρατευμάτων. Ἐπὶ τοῦ τρίτου ὑποδεικνύει ψυχὴ λαμπερή, φιλόδοξη, φιλότιμη καὶ καθόλου πολεμοχαρή. Ὡς πρὸς τὸν βίο σημαίνει πλοῦτο, δόξα, ἀξιώματα, ἀλλὰ καὶ πρώιμο θάνατο.

Ἡφαιστίων  Ῥητόριος

Ὡροσκόπος

  Τὰ φυσικὰ χαρακτηριστικὰ ποὺ σημειοδοτεῖ εἶναι μελαχροινός, πυκνὴ γενειάδα, σμικτὰ φρύδια, τάση γιὰ φαλάκρα ἄνω τοῦ μετώπου, ταχὺ βῆμα. Ἐπίσης ἱκανότητα συναλλαγῶν, καὶ εὐπορία. Ἀναλόγως καὶ τὴν θέση τῶν κυριάρχων πλανητῶν (Ἑρμῆς κυρίως, Κρόνος, καὶ ἐν μέρει ὁ Δίας) οἱ γεννηθέντες γίνονται φιλόλογοι, ἔχοντας ἐπάγγελμα σχετικὸ μὲ γράμματα καὶ παιδεία, ποιητές, φιλόμουσοι, φώνασκοι, διαχειριστὲς οἰκονομικῶν καὶ συλλογικῶν ταμείων· ἐπίσης γίνονται καὶ διερμηνεῖς, ἔμποροι, κριτικοὶ κακῶν καὶ ἀγαθῶν, φρόνιμοι, ἢ ἀσχολοῦνται μὲ ἀσυνήθιστες γνώσεις καὶ γίνονται μύστες τῶν ἀποκρύφων. Ἐὰν καὶ οἱ κυρίαρχοι πλανῆτες εἶναι καλῶς τοποθετημένοι καὶ μὲ ὄψεις ἀγαθοποιῶν πλανητῶν, τότε πιθανῶς νὰ γίνουν ἰσχυροὶ καὶ νὰ ἀποκτήσουν ἐξουσία. Καὶ γενικότερα ὅ,τι ὁ κυρίαρχος πλανῆτης σημειοδοτεῖ κατὰ τὴν φύση του, ἀγαθὸ ἢ φαῦλο, μεγαλύτερο ἢ μικρότερο, αὐτὸ ἔχει ὡς ἀποτέλεσμα ἀναλόγως καὶ τὸν τόπο ὅπου εὑρίσκεται, λειτουργικὸ ἢ μή.

Ῥητόριος  Οὐάλης

Οι Δίδυμοι και οι τρεις δεκανοί, Βιβλίο των Θαυμάτων, Αλ Ισφαχανί, Gemini Didymoi, Kitab Al Bulhan, Abd al Hasan Al Isfahani, 1390Ὁ ἀστερισμὸς τῶν Διδύμων, καὶ οἱ τρεῖς δεκανοί, Βίβλος τῶν Θαυμάτων (Kitab Al Bulhan), χειρόγραφο περὶ ἀστρολογίας, ἀστρονομίας, γεωμαντείας τοῦ Ἀμπντ ἀλ-Χασὰν Ἀλ Ἰσφαχανὶ (Abd al-Hasan Al-Isfahani), 1390.

Οἱ Δεκανοὶ ἀναλυτικὰ

  Ὁ ὡροσκόπος σημαίνει τὴν φυσικὴ ἐμφάνιση καὶ δίδει σημαντικὲς ἐνδείξεις περὶ τοῦ βίου. Ἡ θέση καὶ ὄψεις τοῦ κυριάρχου πλανήτη τοῦ ζῳδίου, ἡ θέση καὶ ὄψεις τῶν Τριγωνοκρατόρων, καθὼς καὶ ὁρισμένοι ἄλλοι παράγοντες χρειάζεται νὰ ἐξετασθοῦν διότι ἀσκοῦν σημαντικὴ ἐπιρροὴ ὡς πρὸς τὸ συνολικὸ ἀποτέλεσμα. Ὁ Ἡφαιστίων ἀρχίζει τὴν ἑρμηνεία τῶν Δεκανῶν μὲ τὴν φράση “ἐὰν δὲν εἶναι ἀντίθετη κάποια ἄλλη ἀστρικὴ αἰτία…”, κάτι ποὺ ἰσχύει γενικότερα εἰς τὴν ἑρμηνευτικὴ σύνθεση ἑνὸς ὡροσκοπίου. Παρατίθεται καὶ ἡ ἐκδοχὴ τοῦ Ῥητορίου, ποὺ συχνὰ διαφέρει ἀρκετὰ ἀπὸ τοῦ Ἡφαιστίωνος.

– Α′ Δεκανὸς

  Κατὰ Ἡφαιστίωνα, ὅσοι ἔχουν τὸν ὡροσκόπο ἐν πρώτῳ δεκανῷ Διδύμων θὰ εἶναι ἔξυπνοι καὶ πεπαιδευμένοι, εὐφρόσυνοι, ἐρωτικοί, θὰ μισοῦν τὴν πονηρία καὶ θὰ λυποῦνται γιὰ μικροπράγματα. Θὰ ζἠσουν σὲ τόπους πλησίον ὕδατος, θὰ ἔχουν ἄστατη ἐρωτικὴ ζωή, θὰ λάβουν σύζυγο ἀπὸ ἔρωτα ἢ φιλία, καὶ θὰ ἀσχοληθοῦν μὲ τὰ μαθήματα τοῦ οὐρανοῦ (ἀστρονομία, ἀστρολογία, μαθηματικά). Ὡς πρὸς τὰ φυσικὰ χαρακτηριστικὰ σγουρὰ μαλλιά, ὑψηλὸ ἀνάστημα, περισσὸ δάκτυλο, καὶ ἡ κεφαλὴ θὰ ἔχει δύο κορυφές. Κρίσιμα καὶ πλέον σημαντικά ἔτη τοῦ βίου τους ἔχουν καταγραφεῖ τά: 1ο, 9ο, 14ο, 24ο, 34ο, 43ο, 53ο, 65ο, καὶ 73ο.

  Κατὰ Ῥητόριο θὰ δοξασθοῦν καὶ θὰ διαχειρίζονται σημαντικὲς ὑποθέσεις, καὶ θὰ λάβουν πατρικὴ κληρονομιά. Θὰ γυμνάζονται ἀλλὰ θὰ κακοπάθουν, κοπιάζοντας γιὰ κενὲς καὶ μάταιες ἐπιδείξεις, θὰ εἶναι ἔμπειροι καὶ ἐπινοηματικοί.

– Β′ Δεκανὸς

  Κατὰ Ἡφαιστίωνα, ὅσοι ἔχουν τὸν ὡροσκόπο ἐν δευτέρῳ δεκανῷ Διδύμων θὰ ἀνατραφοῦν πλούσια ἀλλὰ θὰ χάσουν νωρὶς τοὺς γονεῖς τους ἀπὸ θάνατο καὶ θὰ ἐλαττώσουν τὴν περιουσία τους. Ὅμως θὰ γίνουν λαμπρότεροι τῶν γονέων ἀποκτώντας δική τους περιουσία, θὰ τιμηθοῦν μὲ ἱερατικὰ ἀξιώματα καὶ θὰ εἶναι εὔποροι. Θὰ λάβουν σύζυγο ἐξ αἵματος συγγενικὴ καὶ μετὰ ἀπὸ ἄστατη περίοδο τῆς νεότητος θὰ ἔχουν τέλος καλό. Ὡς πρὸς τὰ φυσικὰ χαρακτηριστικὰ θὰ γίνουν μετρίου ἀναστήματος, μὲ εὐχάριστη ὄψη, μεγαλόσωμοι, καὶ θὰ ἔχουν σημάδι ὑπὸ τῆς μασχάλης. Κρίσιμα καὶ πλέον σημαντικά ἔτη τοῦ βίου τους ἔχουν καταγραφεῖ τά: 7ο, 12ο, 19ο, 21ο, 26ο, 36ο, 43ο, 56ο, 65ο, 84ο, καὶ 92ο.

  Κατὰ Ῥητόριο θὰ εἶναι περάσουν ἀπὸ πολλοὺς κινδύνους, θὰ γίνουν μοιχοί, θὰ ἐναντιωθοῦν πρὸς τοὺς γονεῖς τους, θὰ μισοῦν τὴν πονηρία, καὶ θὰ εἶναι νουνεχεῖς, ῥιψοκίνδυνοι, καὶ εὔποροι.

– Γ′ Δεκανὸς

  Κατὰ Ἡφαιστίωνα, ὅσοι ἔχουν τὸν ὡροσκόπο ἐν τρίτῳ δεκανῷ Διδύμων θὰ κακοπαθήσουν κατὰ τὴν νεότητα, θὰ ἀποχωρισθοῦν ἀπὸ τοὺς γονεῖς τους καὶ θὰ μειώσουν τὴν περιουσία τους. Θὰ ξενιτευτοῦν κι ἐκεῖ θὰ περάσουν τὸ μεγαλύτερο μέρος τοῦ βίου τους, καὶ θὰ γίνουν βλάσφημοι λόγῳ τῶν ζημιῶν ποὺ θὰ ἔχουν ὑποστεῖ. Δὲν θὰ κάνουν καλὴ ἐπιλογὴ συζύγου καὶ θὰ λάβουν πρόσωπο ἀνάξιό τους ἢ ποὺ θὰ ἔχει κάνει ἄλλον γάμο πρῶτα. Ὡς πρὸς τὰ φυσικά τους χαρακτηριστικά θὰ εἶναι λεπτοπρόσωποι, μὲ μικροὺς ὀφθαλμούς, ξανθωποί, καὶ μὲ τάση νὰ καυχιώνται. Κρίσιμα καὶ πλέον σημαντικά ἔτη τοῦ βίου τους ἔχουν καταγραφεῖ τά: 7ο, 12ο, 21ο, 32ο, 43ο, 52ο, 64ο, 74ο, 86ο, καὶ 92ο.

  Ἐὰν κάποιος ἔχει ὡροσκόπο τὸ διάστημα μεταξὺ Διδύμων καὶ Καρκίνου, ποὺ ὀνομάζεται μεσεμβόλημα, θὰ ὑποστεῖ βλάβη τῆς ὁράσεως ἢ καὶ λευκώματα. Ἐὰν ὁ Δίας σχηματίζει ὄψη μὲ τὸν τόπο αὐτόν, τότε ἡ βλάβη θὰ εἶναι μόνον τοῦ ἑνὸς ὀφθαλμοῦ.

  Κατὰ Ῥητόριο θὰ εἶναι νικηφόρος, θὰ δοξασθεῖ καὶ θὰ διοικήσει τὴν πατρίδα του.

Ἡφαιστίων  Ῥητόριος

Ὅρια & Λαμπρὲς Μοῖρες

  Ὅταν ὁ ὡροσκόπος ἢ κάποιος πλανήτης εὑρίσκεται ἐν ζῳδίῳ ἀγαθοποιοῦ καὶ τυγχάνει ἐν ὁρίῳ ἀγαθοποιοῦ – ὁ ὁποῖος ἔχει σημαντικὴ θέση εἰς τὸ ὡροσκόπιο – τότε ἀγαθοποιεῖ τὴν τύχη. Ἐὰν πάλι εὑρίσκεται ἐν ζῳδίῳ ἀγαθοποιοῦ ἀλλὰ ἐν ὁρίῳ κακοποιοῦ, μειώνεται τὸ ἀγαθὸ τῆς τύχης. Ἐὰν εἶναι ἐν ζῳδίῳ κακοποιοῦ καὶ ἐν ὁρίῳ κακοποιοῦ, χειροτερεύει καὶ ἀμαυρώνει τὴν τύχη. Τὰ ὅρια λοιπὸν ἐνεργοῦν μεταβάλλοντας τὸ ἀποτέλεσμα τῶν πλανητῶν. Οἱ λαμπρὲς μοῖρες ἐπίσης ἔχουν ἰσχυρὰ ἀγαθοποιὰ ἐπίδραση. (Ἐδῶ: ὅρια & λαμπρὲς μοῖρες Ἡφαιστίωνος – τὰ ὑπόλοιπα περιλαμβάνει ὁ πίνακας τῆς ἀρχῆς τῆς σελίδος).

1° – 6°, Ἑρμοῦ εὔκρατες, σημεῖο καλοκαιρίας, συνετές, πολύτεχνες, ἐπιστημονικές, πρακτικές, εὐνοϊκὲς γιὰ ποιητὲς καὶ ἀοιδούς, πολύσπερμες
7° – 12°, Διὸς ἀγωνιστικές, εὔκρατες, σημεῖο καλοκαιρίας, πολύσπερμες, εὐτραφεῖς, εὐεργετικές
13° – 17°, Ἀφροδίτης ἀνθηρές, μουσικές, θεατρικές, εὐνοϊκὲς γιὰ ποιητὲς καὶ ἀοιδούς, νικηφόρες, δημοφιλεῖς, εὐφρόσυνες, πολύσπερμες
18° – 24°, Ἄρεως κοπιαστικές, δίχως ἀδελφούς, σπανότεκνες, ἀποδημητικές, εὔπορες, φθαρτικές, ὠμές, πολυάσχολες
25° – 30°, Κρόνου εὔκρατες, διοικητικές, κτητικές, νοητικές, πολύγνωστες, διακεκριμένες, εὐφυεῖς, κατορθωτικὲς μεγάλων πραγμάτων, διάσημες
6°, 19°, 21°, 30° λαμπρὲς μοῖρες

Οὐάλης  Πορφύριος

Παρανατέλλοντες

  Παρανατέλλοντες ἀστέρες εἶναι γενικῶς οἱ λαμπρότεροι ἀστέρες ἄλλων ἀστερισμῶν (α′ καὶ β′ μεγέθους), βορειοτέρως ἢ νοτιοτέρως τοῦ ζῳδιακοῦ, κείμενοι ἐπὶ τοῦ ἰδίου ἐκλειπτικοῦ μήκους. Ἐὰν εὑρεθοῦν παρανατέλλοντες ἐν τῇ μοίρᾳ τοῦ ὡροσκόπου ἢ τοῦ μεσουρανήματος ἢ σχηματίζοντες ὄψη μὲ τὸν Ἥλιο ἢ τὴν Σελήνη ἢ μαζὶ μὲ ἄλλον πλανήτη τότε ἀλλάζουν τὴν γένεση κατὰ τὴν κράση ποὺ ἔχουν, δηλαδὴ ἐὰν εἶναι ἀγαθοποιοὶ καλλιτερεύουν τὴν τύχη κι ἐὰν εἶναι κακοποιοὶ τὴν χειροτερεύουν. Οἱ παρανατέλλοντες τῶν Διδύμων εἶναι:

 
ΟΝΟΜΑ ΚΡΑΣΗ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΜΟΙΡΑ ΔΙΔΥΜΩΝ
α′ Κυνός, Σείριος Διός – Ἄρεως −1,45 19° 40′
α′ Ὠρίωνος, Βετελγὲς Ἄρεως – Ἑρμοῦ 0,04 04° 00′
β′ Ἡνιόχου, Μενκαλινὰν Διός – Κρόνου 1,08 05° 10′
 

  Ὁ β′ Ἡνιόχου, πρώτου μεγέθους καὶ κράσεως Διὸς καὶ Κρόνου, ὅταν τύχῃ ἐπὶ τῆς μοίρας τοῦ ὡροσκόπου ἢ τοῦ μεσουρανήματος σημαίνει πολλὰ ἀποκτήματα καὶ πλοῦτο εἰς διάφορες χῶρες γιὰ τὸν γεννηθέντα, καὶ ἐνασχόληση μὲ τὴν γεωργία καὶ τὰ οἰκοδομικά. Έὰν καὶ ἡ Σελήνη σχηματίζει ὄψη μὲ αὐτὸν ἐπὶ τοῦ ὡροσκόπου ἢ τοῦ μεσουρανήματος, σημαίνει ἐπιπλέον ἀγαθοὺς τρόπους, ὅτι θὰ τιμηθεῖ ὑπὸ τῶν πρεσβυτέρων μὲ ἀξιώματα, θὰ ἔχει καλὴ κρίση, γενναιοδωρία, ἀνθεκτικότητα ὡς πρὸς τὰ κακά, σωφροσύνη, καὶ θὰ ἀγαπάει τοὺς συγγενεῖς του. Ἰδιαιτέρως αὐτὸς ὁ ἀστέρας σημαίνει αὐτοὺς ποὺ ἐργάζονται μὲ τετράποδα, μὲ τὴν ἱπποτροφία, καὶ μὲ τὰ ἀγωνίσματα τῆς ἱππασίας καὶ τῆς ἱπποδρομίας.

  Ὁ α′ Ὠρίωνος, πρώτου μεγέθους καὶ κράσεως Ἄρεως καὶ Ἑρμοῦ, ὅταν τύχῃ ἐπὶ τῆς μοίρας τοῦ ὡροσκόπου ἢ τοῦ μεσουρανήματος, ἰδιαίτερα ἐπὶ νυκτερινῆς γεννήσεως, σημαίνει στρατηγικὰ χαρίσματα, καὶ προσδίδει χαρακτηριστικὰ ὅπως φοβερός, δραστήριος, πολυμήχανος, ἐφευρετικός, ἐρευνητικός, μορφωμένος, ἄκαμπτος, ὀξύφωνος, εὔκολα ἐξαπατεῖ, ἐπιτευτικός, ἀλλὰ ταυτοχρόνως ὀξύθυμος καὶ ἀλαζονικὸς ὡς πρὸς τὶς ἐπιθυμίες του, διαφθορέας ἀθώων καὶ παρθένων, καὶ ἐπίορκος. Ἐπὶ ἡμερινῆς γεννήσεως προσδίδει χαρακτηριστικὰ ὅπως τολμηρός, ἄξεστος, γεμάτος μεταμέλεια, ψεύτης, κλέπτης, ἄθεος, χωρὶς φίλους, δολοπλόκος, ταραχοποιός, θρασύς, δολοφόνος, πλαστογράφος, ἀπατεώνας, καὶ ἐνίοτε μὲ κακὸ τέλος εἰδικὰ ἐπὶ τῆς ἡμερινῆς γενέσεως.

  Ὁ Κύων ἢ Σείριος, α′ Κυνός, μεγέθους πρώτου, κράσεως Διὸς καὶ Ἄρεως, ὅταν τύχῃ ἐπὶ τῆς μοίρας τοῦ ὡροσκόπου ἢ τοῦ μεσουρανήματος σημαίνει τοὺς ἐνδόξους καὶ στρατηγικούς, ποὺ θὰ ὑποτάξουν ἢ θὰ κυβερνήσουν χῶρες καὶ πόλεις καὶ ἔθνη, φοβεροὺς ἀνθρώπους καὶ ἡγεμόνες καὶ στρατηλάτες, διοικητικούς, ὁρμητικούς, ἀνυπότακτους, παρρησία ἔχοντες, φιλόνεικους, ἱκανούς, ἔξυπνους, ἀνδρείους, νικηφόρους, μὲ πολλὰ ἀποκτήματα καὶ πλούσιους, μεγαλόψυχους καὶ φιλότιμους, ποὺ ἀγαποῦν τὸ ὡραῖο, ἂν καὶ δὲν ἔχουν πάντα τέλος καλό.

Κάστωρ, α′ Διδύμων, καὶ Πολυδεύκης, β′ Διδύμων

  Ὁ Κάστωρ, μεγέθους δευτέρου καὶ κράσεως Διὸς καὶ Ἑρμοῦ, ὅταν τύχῃ ἐπὶ τῆς μοίρας τοῦ ὡροσκόπου ἢ τοῦ μεσουρανήματος σημαίνει φιλόλογους, πολυμαθεῖς, δημοσίους ὁμιλητές, φιλόμουσους, ποιητές, ποὺ ἀγαποῦν τὸ ὡραῖο, ἔξυπνους, εὐφυεῖς, ποὺ πράττουν πολλά, μὲ ἀξιώματα, εὐσεβεῖς, φιλόθεους, εὔπορους, γνωστοὶ σὲ πολλοὺς ἢ καὶ ἐπιτυχημένους ἀπὸ δοσοληψίες μεγάλων ποσοτήτων χρυσοῦ καὶ ἀργύρου καὶ τῶν τοιούτων, καὶ ἐλευθεριωτέρους πρὸς τὶς συμπεριφορὲς εἰδικὰ ἐπὶ ἡμερινῆς γενέσεως. Ἐπὶ νυκτερινῆς γενέσεως ὡροσκοπὼν σημαίνει αὐτοὺς ποὺ παριστάνουν τοὺς σοφούς, ἀλαζονικούς, ἐπιτηδευμένους, συνηθισμένους νὰ ὑποκρίνονται, πολυμαθεὶς καὶ μὲ καλὴ μνήμη, διδασκάλους, καὶ καθαροὺς ὡς πρὸς τὶς ἐπιθυμίες τους.

  Ὁ Πολυδεύκης, μεγέθους δευτέρου καὶ κράσεως Ἄρεως μόνου, ὅταν τύχῃ ἐπὶ τῆς μοίρας τοῦ ὡροσκόπου ἢ τοῦ μεσουρανήματος, ἰδιαίτερα ἐπὶ νυκτερινῆς γεννήσεως, σημαίνει τοὺς ἔχοντες ἡγετικὰ χαρίσματα, δεινούς, δραστήριους, παράτολμους ἢ ἀνυπότακτους, κυκλοθυμικούς, αὐθάδεις, τυραννικούς, πολέμων προϊσταμένους, ἐνδόξους καὶ μεγάλους. Ἐπὶ ἡμερινῆς γεννήσεως ὡροσκοπῶν σημαίνει τοὺς ὑβριστές, ἄξεστους, ἀνελέητους, ἀπερίσκεπτους, ἅρπαγες, ταραχοποιοὺς μέθυσους· ἐὰν δὲ μεσουρανῇ, χαρισματικοὺς λογίους καὶ φίλους βασιλέων ἢ τυράννων, ἀλλὰ ὄχι μὲ καλὸ τέλος.

  Εἰδικῶς κάποια ζῴδια καὶ ἀπλανεῖς ἀστέρες ὅταν τύχουν ἐντὸς τοῦ 9ου τόπου, ποὺ ὀνομάζεται ὁ περὶ θεῶν,  ἢ τοῦ ὑπογείου / 4ου τόπου ἢ καὶ ὡροσκοποῦντες παρέχουν σημαντικὴ θεία βοήθεια διὰ ὁραμάτων ἢ διὰ ὀνείρων. Ὁ Κάστωρ εὑρισκόμενος ἐν τῷ περὶ θεῶν τόπῳ ἢ ἐν τῷ ὑπογείῳ κέντρῳ ἢ ὡροσκοπῶν σημαίνει τὴν βοήθεια τοῦ Ἑρμοῦ ἢ τοῦ Τελεσφόρου ἢ τοῦ Ἀπόλλωνος. Ὁ Πολυδεύκης οὕτως εὑρισκόμενος, ἰδιαιτέρως ἐπὶ νυκτερινῶν γεννήσεων σημαίνει τὴν βοήθεια τοῦ Ἡρακλέους ἢ τῶν Διοσκούρων. Καὶ ὁ λαμπρὸς Σείριος οὕτως εὑρισκόμενος, ἰδιατέρως ἐπὶ νυκτερινῶν γεννήσεων σημαίνει τὴν βοήθεια τῆς Ἑκάτης ἢ τοῦ Ἀνούβιδος ἢ καὶ τοῦ ἰδίου τοῦ Ἄρεως ἢ καὶ ἀπὸ τὰ στοιχεῖα τοῦ πυρὸς ἢ τοῦ αἵματος ἢ ἀπὸ ἐξιλαστήρια θυσία ποὺ προφυλάσσει ἀπὸ τὸ κακὸ καὶ τὸ ἀποτρέπει.

Ῥητόριος