
Ὁ Λέων, σύμβολον δυνάμεως, ἤδη ἀπὸ ἀρχαιότητος ἐθεωρεῖτο ὁ βασιλεὺς τῶν ζῴων
Ὁ Λέων, ἐκ τῶν ἐπιφανέστερων ἀστερισμῶν τοῦ Ζῳδιακοῦ, ἐσχηματίσθη ἀπὸ τὸν πρῶτο ἆθλο τοῦ Ἡρακλέους, αὐτὸν τοῦ Λέοντος τῆς Νεμέας. Ἀπὸ τὸ βόρειο ἄκρο τῆς ἀργολικῆς πεδιάδος ὑψοῦνται ὄρη ἐγγὺς τῶν ὁποίων περνάει ἡ ἀρχαία ὁδός τῶν Μυκηνῶν πρὸς Κόρινθο. Τὸ ὑψηλότερο, ποὺ ἔχει ἰδιόμορφο τραπεζοειδὲς σχῆμα, ὀνομάζεται Ἀπέσας και χωρίζει τὰ πεδία τῶν Κλεωνῶν, τῆς Νεμέας καὶ τῆς Βόχας. Ὑπὸ τὸν Ἀπέσαντα, νοτιοδυτικά, ἐκτείνεται ἡ μεγάλη πεδιάδα τῆς Νεμέας ἔχουσα πολλὰ σπήλαια εἰς τὰ περίχωρα – μάλιστα τὸ ὄρος πλησίον τῶν Μυκηνῶν ἀκόμη ἕως τὴν σήμερον καλεῖται Τρητός.
Ἐκεῖ, ἐντὸς διθύρου σπηλαίου τινός, ἐκατοικοῦσε τέρας φοβερό – ὁ Λέων τῆς Νεμέας. Γέννημα τοῦ Ὄρθρου καὶ τῆς Ἐχίδνης, ὅπως καὶ ἡ Σφίγξ τῶν Θηβῶν, λέγεται πὼς ἀνεθράφη ὑπὸ τῆς θεᾶς Ἥρας, ἡ ὁποία ἔπεμψε τὸν λέοντα ἐς Ἄργος ἀπὸ τὴν ἀνατολικὴ χώρα τῶν Ἀρίμων, πρὸς τιμωρία τῶν ἐκεῖ κατοικούντων ἀπογόνων τοῦ Φορονέως. Συμφώνως ἑτέρας ἐκδοχῆς ἡ Σελήνη φέρεται ὡς τροφός του, ἀλλὰ κατόπιν ἀπέπεμψε τὸν λέοντα ἀπὸ τὰ δώματά της ῥίπτοντας αὐτὸν ἐπὶ τοῦ Ἀπέσαντος. Ὁ λέων ἐρήμωνε τὴν χώρα κατασπαράζοντας τοὺς κατοίκους καὶ τὰ ποίμνιά τους, καὶ ἦταν ὁ φόβος καὶ ὁ τρόμος ὅλων. Εἶχε ἄτρωτη δορὰ ποὺ οὔτε διὰ πυρὸς μήτε διὰ σιδήρου ἦταν δυνατὸν νὰ καταστραφῇ.
Φωτοσυλλογή: Λέων
Ὁ Εὐρυσθεὺς ἀνέθεσε τῷ Ἡρακλεῖ τὸν φόνο τοῦ λέοντος τῆς Νεμέας καθὼς καὶ τὴν παρουσίαση τῆς δορᾶς του πρὸς ἀπόδειξη τῆς ἐκτελέσεως τοῦ ἄθλου. Ὁ Ἡρακλῆς ἔφθασε πρῶτα εἰς τὴν μικρὰ πόλη τῶν Κλεωνῶν ὅπου ἐφιλοξενήθη ὑπὸ τοῦ Μολόρχου, ἑνὸς πτωχοῦ γεωργοῦ ποὺ εἶχε χάσει τὸν υἱὸ του ἀπὸ τὸν λέοντα. Ὁ Μόλορχος ἠθέλησε νὰ θυσιάσῃ τὸν μοναδικὸ κριό του πρὸς τιμὴν τοῦ φιλοξενουμένου του, ἀλλ’ ὁ ἥρως τοῦ ἐζήτησε νὰ περιμένῃ γιὰ χρόνο τριάκοντα ἡμερῶν. Κι ἐὰν ἐπιστρέψῃ νικητὴς τότε ὁ Μόλορχος ἂς θυσιάσῃ τὸν κριὸ τῷ Ἡρακλεῖ ὡς ἥρωα, εἰδάλλως τῷ Διὶ Σωτῆρι.
Ὁ γέρων γεωργὸς συνεβούλευσε τὸν Ἡρακλέα γιὰ τὴν μάχη μὲ τὸ θηρίο προτείνοντας τὴν πάλη, ἐφόσον τὸ ξίφος ἢ ἡ λόγχη θὰ ἦταν ἀνώφελα. Ἐπίσης ὅτι τὸ σπήλαιο τοῦ θηρίου ἔχει δύο στόμια πρὸς εὐκολία διαφυγῆς. Κατόπιν αὐτῶν, ὁ Ἡρακλῆς ἐφυγε πρὸς ἀναζήτηση τοῦ λέοντος κι εὐθὺς αὐτὸν συναντήσας ἔρριψε πολλὰ βέλη ἐναντίον του ἀλλὰ ματαίως. Τότε διὰ τοῦ ῥοπάλου τρέπει τὸ θηρίο εἰς φυγὴ καὶ ὑποχώρηση ἐντὸς τοῦ σπηλαίου, ἔχοντας φράξει προτέρως μία τῶν ἐξόδων. Ἀκολουθεῖ δύσκολη κι ἐπικίνδυνη πάλη ἕως ὅτου ὁ ἥρως ἁδράξας τὸν λέοντα μὲ ἰσχυρὴ λαβὴ κατώρθωσε νὰ τὸν πνίξῃ. Ἐξουθενωθεὶς ἀπὸ τὴν πάλη ὁ Ἡρακλῆς ἐκοιμήθη ὕπνο βαθὺ καὶ πολυήμερο.
Ὅταν ἐξύπνησε ἔφτιαξε κι ἐφόρεσε στέφανο σελίνου ὡσὰν ἐκ τάφου ἐγερθείς, ἀφοῦ κατὰ τὸ πάλαι τοὺς τάφους διεκοσμοῦσαν μὲ σέλινο. Γιὰ τὴν ἐκδορὰ τοῦ λέοντος ἐχρησιμοποιήσε τοὺς ὄνυχες τοῦ ζῴου. Ὁ Μόλορχος ἀνέμενε τὴν ἐπιστροφὴ τοῦ ἥρωος καὶ καθὼς ἔφθασε ἡ τριακοστὴ ἡμέρα δίχως νὰ φανῇ ὁ Ἡρακλῆς, νομίζοντάς τον τεθνεώτα ὁ γέρων ἐτοιμάσθη γιὰ τὴν συμφωνημένη θυσία. Πρὸ τοῦ τέλους της ὅμως ὁ Ἡρακλῆς καταφθάνει φέρων τὸν λέοντα ἐπὶ τῶν ὤμων του. Τότε ἐθυσίασαν κριὸ τῷ Διὶ Σωτῆρι καὶ ὁ Ἡρακλῆς ἵδρυσε ἐκεῖ ἀγῶνες πρὸς τιμὴν τοῦ Διός, τὰ Νέμεα, ὅπου οἱ νικητὲς ἐλάμβανον στέφανο σελίνου. Ὑπάρχει καὶ ἕτερος μύθος περὶ τῆς ἱδρύσεως τῶν Νεμέων ὡς ἐξιλαστηρίων ἀγώνων γιὰ τὸν θάνατο τοῦ βρέφους Ὀφέλτου, τέκνου τοῦ βασιλέως τῆς Νεμέας Λυκούργου.
Ὁ Ἡρακλῆς ἐπέστρεψε ἐν Μυκήναις φέροντας τὸ νεκρὸ θηρίο μέχρι τὴν οἰκία τοῦ βασιλέως Εὐρυσθέως. Ἐκεῖνος φοβηθεὶς τὴν θωριὰ τοῦ θηρίου καὶ τὴν ἀνδρεία τοῦ ἥρωος, διέταξε τὸν Ἡρακλῆ νὰ μὴν εἰσέλθῃ ἄλλη φορὰ ἐντὸς τῆς πόλεως ἀλλὰ στὸ ἐξῆς νὰ φέρῃ τὴν λεία του πρὸ τῶν πυλῶν. Ἡ δὲ ἄτρωτη δορὰ τοῦ Λέοντος, ἡ ἐπονομασθείσα “λεοντή”, ἐφορέθη ἐκ τοῦ ἥρωος πρὸς προστασία κατὰ τοὺς μελλοντικούς του ἄθλους. Ὁ θεὸς Ζεὺς εἰς τὸ μνημονευθῆναι τοῦ ἐνδόξου τούτου ἔργου ἔθεσε τὸν Λέοντα μεταξὺ τῶν ἄστρων.
Ἀπέσας, ὄρος τῆς Νεμέας, ὡς Πίνδαρος καὶ Καλλίμαχος ἐν γ′, ἀπὸ Ἀφέσαντος ἥρωος βασιλεύσαντος τῆς χώρας, ἢ διὰ τὴν ἄφεσιν τῶν ἁρμάτων ἢ τοῦ λέοντος· ἐκεῖ γὰρ ἐκ τῆς σελήνης ἀφείθη. Ἀφ οὖ Ζεὺς Ἀπεσάντιος.
Στἐφανος Γραμματικός, Ἐθνικά, 104.13
καὶ ὅρος Ἀπέσας ἐστὶν ὑπὸ τὴν Νεμέαν, ἔνθα Περσέα πρῶτον Διὶ θῦσαι λέγουσιν Ἀπεσαντίῳ.
Παυσανίας, Ἑλλάδος Περιήγησις, β′, 15.3

Ὁ ἀστερισμὸς τοῦ Λέοντος εἶναι ὁρατὸς τοὺς χειμερινοὺς καὶ ἐαρινοὺς μῆνες. Ὁ Ἥλιος διατρέχει τὸ δωδεκατημόριον τοῦ Λέοντος ἀπὸ 17 Αὐγούστου μέχρι 16 Σεπτεμβρίου
Ὁρατότητα
Περὶ τὸ πρῶτο δεκαήμερο τοῦ Ὀκτωβρίου ἐμφανίζεται ἀνατέλλων ὀλίγο πρὶν τὴν αὐγή. Ἀπὸ ἀρχῆς Δεκεμβρίου ἀνατέλλει περὶ τὸ μεσονύκτιο καὶ πρὸς ἀρχὲς Ἀπριλίου δύει ὀλίγο πρὶν τὴν αὐγή. Τέλη Μαΐου δύει περὶ τὸ μεσονύκτιο καὶ πρὸς ἀρχὲς Ἰουλίου δύει κατόπιν τοῦ Ἡλίου. Ἔκτοτε ἀνατέλλει τὴν ἡμέρα καὶ γιὰ τρεῖς περίπου μῆνες εἶναι ἀόρατος. Ἡ βέλτιστη περίοδος γιὰ τὴν παρατήρηση τοῦ Λέοντος εἶναι ὁ χειμὼν καὶ ἡ ἄνοιξις.
Ἀστέρες
Ὁ ἀστερισμὸς τοῦ Λέοντος εἶναι ἀπὸ τὰ εὐκρινέστατα τοῦ ζῳδιακοῦ ἔχοντας πλείστους ἀστέρες λαμπρούς, καὶ εὐκόλως ἐντοπίσιμος ἀπὸ τὸν λαμπρότατο ἀστέρα Βασιλίσκο (α′ Λέοντος, Regulus). Λαμπροὶ ἀστέρες εἶναι ἐπίσης ὁ β′ Λέοντος (Denebola) καὶ ὁ γ′ Λέοντος (Algieba). Διπλοὶ ἀστέρες οἱ α′, β′ καὶ τ′ Λέοντος ἑνῶ οἱ γ′, ω′ καὶ 54 Λέοντος εἶναι διπλὰ ἀστρικὰ συστήματα. Τριπλὸς ἀστέρας ὁ ζ′ Λέοντος.
ΟΝΟΜΑ | ΚΑΤΑΤΑΞΗ | ΦΑΙΝΟΜ. ΜΕΓΕΘΟΣ | ΕΚΛ. ΜΗΚΟΣ (ΛΕΟΝΤΟΣ) | ΕΚΛ. ΠΛΑΤΟΣ |
---|---|---|---|---|
Βασιλίσκος | α′ Λέοντος | 1,35 | 05° 04′ | 00° 28′ |
Δενέβολα | β′ Λέοντος | 2,1 | 26° 48′ | 12° 16′ |
Ἀλγιέβα | γ′ Λέοντος | 2,2 | 04° 50′ | 08° 49′ |
Ζῶσμα | δ′ Λέοντος | 2,55 | 16° 30′ | 14° 20′ |
Ράς Ἀλασάντ, νότιος | ε′ Λέοντος | 2,95 | 25° 55′ |
09° 43′ |
Ἀλχαράτ, Coxa | θ′ Λέοντος | 3,3 | 18° 37′ | 09° 40′ |
Ἀντχαφέρα | ζ′ Λέοντος | 3,4 | 02° 46′ | 11° 52′ |
— | η′ Λέοντος | 3,45 | 03° 08′ | 04° 52′ |
Σούβρα | ο′ Λέοντος | 3,5 | 29° 30′ |
− 03° 45′ |
— | ρ′ Λέοντος | 3,8 | 11° 38′ | 00° 09′ |
Ράς Ἀλασάντ, βόρειος | μ′ Λέοντος | 3,85 | 26° 38′ |
12° 21′ |
— | ι′ Λέοντος | 3,95 | 22° 47′ | 06° 06′ |
— | σ′ Λέοντος | 4,05 | 23° 56′ | 01° 42′ |
Ἀλτέρφ | λ′ Λέοντος | 4,3 | 23° 05′ |
07° 53′ |
— | υ′ Λέοντος | 4,3 | 00° 18′ |
− 03° 03′ |
Ἀλμινχάρ | κ′ Λέοντος | 4,45 | 20° 30′ |
10° 25′ |
— | φ′ Λέοντος | 4,45 | 26° 46′ | − 07° 39′ |
— | χ′ Λέοντος | 4,6 | 19° 45′ | 01° 20′ |
— | π′ Λέοντος | 4,65 | 04° 34′ | − 03° 55′ |
Ἐκλειπτικὸ Μῆκος καὶ Πλάτος: Σταθερό Εκλειπτικὸ Σύστημα Συντεταγμἐνων (Δωδεκατημόρια: Λαμπαδίας 15° Τα) |
Διάττοντες / Μετεωρίτες
Οἱ Λεοντίδες εἶναι ἀπὸ τὰ ἐντυπωσιακότερα ῥεύματα διαττόντων, λίαν εὐδιάκριτες διὰ γυμνοῦ ὀφθαλμοῦ ἀλλὰ περιοδικῆς ἐντάσεως. Διαρκοῦν ἀπὸ 13 Νοεμβρίου μέχρι 21 Νοεμβρίου μὲ μέγιστο περὶ τὴν 17η – 18η Νοεμβρίου ῥυθμοῦ 10 διαττόντων / ὥρα. Ἡ ἀρχὴ καὶ τὸ τέλος τοῦ ῥεύματος ἐλαχίστως ἀνιχνεύονται, τὸ δὲ μέγιστο χαρακτηρίζεται ἀπὸ φωτεινούς, γοργοὺς διάττοντες μὲ ἐπίκεντρο τὸν αὐχένα τοῦ Λέοντος. Ἀνὰ 33 ἔτη περίπου οἱ Λεοντίδες ἐμφανίζουν αὐξημένη δραστηριότητα λόγῳ τῆς ἐπιστροφῆς τοῦ κομήτου ὅθεν προέρχονται, διαρκείας 4 – 6 ἐτῶν καὶ ῥυθμοῦ 200 – 300 διαττόντων / ὥρα ποὺ δύναται νὰ φθάσῃ ἕως καὶ 2000 – 3000 διάττοντες / ὥρα. Ἡ ἀμέσως προηγούμενη περίοδος συνέβη τὰ ἔτη 1998 – 2002. Οἱ Λεοντίδες ἀνεκαλύφθησαν τὸ 1833 ἐν μέσῳ μιᾶς ἰδιαιτέρως ἐντόνου περιόδου.
Οἱ Βῆτα Λεοντίδες εἶναι μάλλον ἀσθενὲς ῥεῦμα, διαρκείας ἀπὸ 14 Φεβρουαρίου μέχρι 25 Ἀπριλίου μὲ μέγιστο περὶ τὴν 19η Μαρτίου ῥυθμοῦ 5 διαττόντων / ὥρα, ἀργῶν. Ἄλλα ῥεύματα εἶναι οἱ Σίγμα, Ἄλφα, Ῥό, Γάμμα (ἡμερινόν), καὶ Δέλτα Λεοντίδες, ποὺ κυρίως παρατηροῦνται μὲ ραδιοτηλεσκόπιο.

Ὁ ζῳδιακὸς ἀστερισμὸς τοῦ Λέοντος εἶναι ὁ πέμπτος τοῦ Ζῳδιακοῦ καὶ ἕκτος κατὰ σειρὰ ἀπὸ ἐαρινῆς ἰσημερίας, ὁ δὲ Ἥλιος διελαύνει ἀπὸ αὐτὸν περίπου τὸν τρίτον μῆνα τοῦ θέρους
Τὸ δωδεκατημόριον τοῦ Λέοντος χαρακτηρίζεται ὡς: πυρῶδες, στερεό, ἀρσενικό, ἡμερινό. Εἶναι ὁ οἶκος Ἡλίου, ἐναντίωμα Κρόνου, ὕψωμα καὶ ταπείνωμα οὐδενός. Ὁ Κριός, ὁ Λέων καὶ ὁ Τοξότης σχηματίζουν τὸ Τρίγωνο τοῦ Πυρός. Τριγωνοκράτορες εἶναι πρῶτος ὁ Ἥλιος καὶ δεύτερος ὁ Δίας γιὰ ἡμερινὰ ὡροσκόπια, πρῶτος ὁ Δίας καὶ δεύτερος ὁ Ἥλιος γιὰ τὰ νυκτερινά, καὶ τρίτος ὁ Κρόνος ἐπίκοινος καὶ βοηθητικός. Ὁ Ῥητόριος τὸ συσχετίζει μὲ τὸν ἀνατολικὸ ἄνεμο. Ὁ Πτολεμαῖος τὸ χαρακτηρίζει βορειοδυτικὸ καὶ τὸ συσχετίζει μὲ τὴν Εὐρώπη ὡς πρὸς τὶς γενικὲς προβλέψεις χωρῶν.
Δεκανοὶ καὶ ὅρια τοῦ δωδεκατημορίου τοῦ Λέοντος
Καθολικὲς ἐπισημασίες περὶ ἐκλείψεων, φάσεων ἢ ἄλλων ἀστρολογικῶν σημείων ἐν Λέοντι
Οἱ γενικὲς προγνώσεις ποὺ ἀφοροῦν χῶρες συχνὰ ὀνομάζονται καθολικὲς ὑπὸ τῶν ἑλληνιστικῶν ἀστρολόγων. Μετεωρολογικὰ φαινόμενα, ἐκλείψεις, στηριγμοὶ πλανητῶν, σημαντικὲς σύνοδοι ἢ ἄλλα σημεῖα δίδουν ἐνδείξεις καιρικές, γεωργικὲς καὶ κτηνοτροφικές, ἀναλόγως τὸ μέρος τοῦ ἀστερισμοῦ ὅπου παρατηροῦνται. Ὁ Λέων γενικὰ σημαίνει καύσωνα καὶ πνιγηρὸ καιρό. Ὡς πρὸς τὰ μέρη του, τὰ πρῶτα εἶναι πνιγηρά, καὶ σημειοδοτοῦν λοιμοὺς γιὰ τὰ τετράποδα ζῷα, τὰ μέσα σημειδοτοῦν εὔκρατο καιρό, ἐνῷ τὰ τέλη του ὑγρασία καὶ φθορά. Τὰ ἄνω τῆς ἐκλειπτικῆς κείμενα μέρη του σημειοδοτοῦν καιρὸ ἄστατο καὶ θερμό, τὰ ὑπὸ τῆς ἐκλειπτικῆς ὑγρό.
Ἀστέρων Λέοντος δυνάμεις
Οἱ σταθεροὶ ἀστέρες, ἰδίως οἱ λαμπρότατοι, ἔχουν ἐπίδραση ὁμοιάζουσα μὲ αὐτὴν τῶν πλανητῶν ἀλλὰ ἀσθενεστέρα καὶ μεμιγμένη. Οἱ δύο ἀστέρες τῆς κεφαλῆς ἔχουν τὴν ἐπίδραση τοῦ Κρόνου καὶ ἠπιότερα τοῦ Ἄρεως, κι ἐκεῖνοι τοῦ τραχήλου τὴν ἐπίδραση τοῦ Κρόνου καὶ ἠπιότερα τοῦ Ἑρμοῦ. Ὁ λαμπρὸς ἀστέρας τῆς καρδίας, ὁ καλούμενος Βασιλίσκος, εἶναι σὰν κράμα Ἄρεως καὶ Διός, ὁ λαμπρὸς ἐπὶ τῆς ὀσφύος καθὼς καὶ ὁ λαμπρὸς τῆς οὐρᾶς σὰν κράμα Κρόνου καὶ Ἀφροδίτης, κι ἐκεῖνοι τῶν μηρῶν ἔχουν τὴν ἐπίδραση τῆς Ἀφροδίτης καὶ ἠπιότερα τοῦ Ἑρμοῦ.
Ὁ Οὐάλης ἀναγνωρίζει πολλοὺς λαμπροὺς ἀστέρες. Ὁ Ῥητόριος προσδιορίζει μοιρικὰ διαστήματα κατὰ τὴν ἀνατολὴ τοῦ ζῳδίου, ἀλλὰ ὄχι ἰδιαιτέρως ἀκριβή: Ἀνατέλλουν ἀπὸ 1° – 3° ἡ κεφαλή, 4° – 7° ὁ τράχηλος, 8° – 11° ἡ ῥάχη, 12° – 14° ἡ ὀσφύς, 15° – 19° τὰ ἰσχία, 20° – 22° ἡ οὐρά, 23° – 25° ἡ καμπύλη τῶν ὀπισθίων γονάτων, 26° – 28° τὸ ἐξωτερικὸ ἄκρο τῆς καμπύλης, καὶ 29° – 30° οἱ ὄνυχες καὶ πέλματα τῶν ὀπισθίων ποδῶν.
Συνανατέλλουν πρὸς βορρᾶ ὁ ἀριστερὸς βραχίων τοῦ Ἀρκτοφύλακος, καὶ πρὸς νότο ἡ πρύμνη τῆς Ἀργοῦς καὶ τὰ ὑπόλοιπα μέρη τοῦ Κυνὸς καὶ τῆς Ὕδρας, τῆς ὁποίας ἡ μὲν οὐρὰ ἐκτείνεται μέχρι τῆς χηλῆς τοῦ Σκορπίου, ἡ δὲ κεφαλὴ μέχρι τῆς χηλῆς τοῦ Καρκίνου. Ἄνω τοῦ Λέοντος κεῖται ἡ μικρὰ Ἄρκτος, καὶ πρὸς τὴν εὐθεία ἐκτείνεται ἡ κεφαλὴ τοῦ Δράκοντος, τὴν ὁποία βαστάζει ὁ Ὀφιοῦχος μέχρι τοῦ Κρατῆρος. Βορρόθεν Δελφῖνος, Λύρα, Ζεῦγμα, Κῦκνος πλὴν τοῦ λαμπροῦ ἀστέρος κατὰ τὸ ὀρθοπύγιο αὐτοῦ καὶ τοῦ Ἵππου ἡ κεφαλή.
Χῶρες ὑπὸ τοῦ Λέοντος
Γιὰ καθολικὲς προγνώσεις περὶ χωρῶν, ὑπάρχει πληθώρα πηγῶν καὶ συσχετισμῶν· ἡ δὲ ἔκθεσις ὡς πρὸς τὰ μέρη χρησιμεύει γιὰ προγνώσεις ποὺ ἀφοροῦν ἐκείνους τους τόπους. Ὁ Ἡφαιστίων ἀρχίζει ἀπὸ τοὺς στίχους τοῦ Δωροθέου:
Ὑπ’ αὐτοῦ κεῖται ἡ Ἑλλάς, ἡ Φρυγίη, καὶ τὸ στόμιον τοῦ Πόντου.
Τὰ κατὰ μέρος εἶχαν ὁρισθεῖ ἀπὸ τὸν Ἵππαρχο καὶ τοὺς παλαιοὺς Αἰγυπτίους ὡς ἐξῆς: πρὸς τὴν κεφαλὴ ἡ Προποντίς, πρὸς τὸ στῆθος ἡ Ἑλλάς, ὑπὸ τὴν κοιλία ἡ Μακεδονία, πρὸς τὴν οὐρὰ ἡ Φρυγία.
Τὰ κατὰ μέρος ποὺ παραθέτει ὁ Οὑάλης εἶναι: πρὸς τὴν κεφαλὴ ἡ Κελτικὴ καὶ οἱ συνεχεῖς τόποι, πρὸς τὰ ἐμπρόσθια ἡ Βιθυνία, πρὸς τὰ δεξιὰ ἡ Μακεδονία καὶ οἱ συνεχεῖς τόποι, καὶ πρὸς τὰ ἀριστερὰ ἡ Προποντίς. Πρὸς τοὺς πόδες ἡ Γαλατία, πρὸς τὴν κοιλία ἡ Κελτική, πρὸς τοὺς ὤμους ἡ Θρᾴκη, πρὸς τοὺς λαγόνες ἡ Φοινίκη, ἡ Ἀδρίας, καὶ ἡ Λιβύη, πρὸς τὰ μέσα ἡ Φρυγία καὶ ἡ Συρία, καὶ πρὸς τὴν οὐρὰ ὁ Πισινοῦς.
Ὁ Πτολεμαῖος δίδει διαφορετικὲς χῶρες, ποὺ προέρχονται ἀπὸ τὸν συσχετισμὸ τῶν τεταρτημορίων τῆς οἰκουμένης καὶ τῶν ζῳδιακῶν τριγώνων: Ἰταλία, Γαλλία, Ἀπουλία, Φοινίκη, Χαλδαία, Ὀρχηνία. Ὁ δὲ Ῥητόριος ἀκολουθεῖ τὸν Πτολεμαῖο.
Ζῳδιακὴ διάταξη, τρίγωνο, ἐνέργειες καὶ μορφώσεις, λοιπὲς ποιότητες
Ορθα καλοῦνται τὰ ζῴδια Καρκίνος, Λέων, Παρθένος, Ζυγός, Σκορπιός, Τοξότης. Ὅταν ὡροσκοποῦν τὰ ὀρθὰ χωρὶς ὄψεις κακοποιῶν τὰ ἔργα καὶ τὰ ἐγχειρήματα τελοῦνται εὐκόλως καὶ ὁλοκληρώνονται γοργὰ καὶ ἄνευ ἐμποδίων. Μὲ ὄψεις κακοποιῶν ἡ ἔκβαση εἶναι ἀβέβαια.
Τὰ σταθερα ἢ ἀμετάτρεπτα Ταῦρος, Λέων, Σκορπιός, Ὑδροχόος, ὅταν ὡροσκοποῦν κρατοῦν ἀμετάβλητο τὸ πραττόμενο.
Τὰ ημερινα Κριός, Δίδυμοι, Λέων, Ζυγός, Τοξότης, Ὑδροχόος εὐνοοῦν πράξεις καὶ ἔργα ποὺ γίνονται τὴν ἡμέρα.
Βασιλικα καὶ ηγεμονικα χαρακτηρίζονται τὰ ζῴδια τοῦ πύρινου τριγώνου Κριός, Λέων, Τοξότης. Ὅταν ἐξετάζεται τὸ θέμα τῶν ἀξιωμάτων καὶ τῆς θέσεως ποὺ φθάνει κάποιος (10ος τόπος), τὰ ἡγεμονικὰ ὡροσκοποῦντα ἢ μεσουρανοῦντα καὶ δορυφορούμενα ἀπὸ πλανῆτες τῆς ἰδίας ὁμάδος (ἡμερινοὺς γιὰ ἡμερινὴ γένεση, νυκτερινοὺς γιὰ νυκτερινή) σημαίνουν βασιλικὰ καὶ ἡγεμονικὰ ἀξιώματα.
Χερσαια εἶναι τὰ Κριός, Ταῦρος, Δίδυμοι, Λέων, Παρθένος Ζυγός, Σκορπιός. Χρησιμεύουν ἐπὶ καθολικῶν προγνώσεων γιὰ τὴν γῆ, τὰ χερσαῖα ζῷα καὶ θέματα κτηνοτροφίας.
Αγονα καὶ στεῖρα εἶναι τὰ Παρθένος, Αἰγόκερως, Ὑδροχόος· συγκαταλέγεται καὶ ὁ Λέων διὰ τὸ μονοτεκεῖν. Χρησιμεύουν γιὰ θέματα γεωργίας, σπορᾶς, καὶ ἀλλοῦ π.χ. περὶ τεκνοποιίας.
Ασελγη καὶ λάγνα καὶ ἀδιάφορα περὶ τὶς μίξεις Κριός, Ταῦρος, Λέων, Σκορπιός, Αἰγόκερως, Ἰχθεῖς. Χρησιμεύουν, ὅπως καὶ τὰ καθάρια, γιὰ θέματα γάμου, μοιχείας, καὶ γιὰ εἰδικὰ θέματα παρεκκλίσεων.
Μελεοκοπουμενα τὰ Κριός, Ταῦρος, Καρκίνος, Λέων, Σκορπιός, Τοξότης, Αἰγόκερως καὶ Ἰχθεῖς. Ασθενοφθαλμα δὲ τὰ Κριός, Καρκίνος, Λέων, Ζυγός, Σκορπιός, Τοξότης. Επιληπτικα ἢ μανιώδη τὰ Ταῦρος, Λέων, Σκορπιός, Ἰχθεῖς. Χρησιμεύουν γιὰ ἐξέταση βλαβῶν, κακώσεων καὶ σωματικῶν παθῶν.
Τετραποδα τὰ Κριός, Ταῦρος, Λέων, Τοξότης. Χρησιμεύουν γιὰ προγνώσεις περὶ τετραπόδων ζώων, εἰδικὰ τῶν ἐξημερωμένων (αἰγοπρόβατα, ἵπποι κ. τ. λ.).
Θηριωδη τὰ Καρκίνος, Σκορπιός, Αἰγόκερως, Ἰχθεῖς· ἐνίοτε προστίθεται καὶ ὁ Λέων. Ἐπὶ καθολικῶν προγνώσεων δίδουν σημεῖα ποὺ ἀφοροῦν τὰ ἄγρια ζῷα.
Ημιφωνα τὰ Κριός, Ταῦρος, Λέων, Αἰγόκερως ἐπειδὴ ἔχουν μὲν φωνὴ ἀλλὰ ἄναρθρη καὶ ἀσήμαντη. Θεωροῦνται μετρίως εὔφωνα καὶ εὐνοϊκὰ ὡς πρὸς τὸν λόγο.
Δωρόθεος Ἡφαιστίων Ῥητόριος Πτολεμαῖος
Μελοθεσία
Ἡ μελοθεσία χρησιμοποιεῖται συνδυαζομένη μὲ τοὺς κλήρους τῆς τύχης, τοῦ δαίμονος, καὶ τοῦ σίνους, καθὼς καὶ τῶν κυριάρχων πλανητῶν τους. Σημαίνει τὶς σωματικὲς κακώσεις, ἀτυχήματα, ἀσθένειες, καὶ τὰ ψυχικὰ πάθη. Ὁ Λέων κυβερνᾷ τὰ νεῦρα, τὰ ὀστά, τὴν ὀσφύ, τὴν καρδία, τὴν ὅραση καὶ τὴν ἀνδρεία, καὶ ὅλα τὰ σχετικὰ αἴτια καὶ συμπτώματα: καρδιολογικά, νευρολογικά, καὶ προβλήματα πλάτης χαμηλὰ πρὸς τὴν μέση.
Κυριεύει δὲ καὶ γραμμάτων τοῦ ε′ καὶ τοῦ ρ′.

Γενέθλια ἀστρολογία: Ἥλιος ἢ Ὡροσκόπος Λέων
Ἥλιος
Οἰ τρεῖς δεκανοὶ τοῦ Λέοντος ὀνομάζονται Χαρχνούμις ὁ πρῶτος, Ἤπη ὁ δεύτερος καὶ Φούπη ὁ τρίτος. Ὁ πρῶτος δεκανὸς φέρει πρόσωπο Κρόνου, ὁ δεύτερος Διὸς καὶ ὁ τρίτος Ἄρεως. Ἐπειδὴ ὁ Ἥλιος σημαίνει τὰ ψυχικά, εὑρεθεὶς ἐπὶ τοῦ πρῶτου δεκανοῦ ὑποδεικνύει ψυχὴ ἐνδόμυχη, βαθυπόνηρη, μονόγνωμη, ποὺ πράττει μὲ βραδύτητα. Ὡς πρὸς τὸν βίο σημαίνει ἡγετικὴ θέση, πλοῦτο, εὐπορία κατὰ τὸ γῆρας καὶ αὐτοὺς ποὺ θὰ κηδεύσουν τὸν ἢ τὴν σύζυγο πρῶτα. Ἐπὶ τοῦ δευτέρου ὑποδεικνύει ψυχὴ μεγαλόφρονα, ἀγαθή, ἡγεμονική, ποὺ ἀγαπάει τὴν πολιτικὴ καὶ τὰ ὅμοια. Ὡς πρὸς τὸν βίο σημαίνει φαυλότητα, μοχθηρία, καὶ βλάβη γιὰ ὅσους ξενιτευθοῦν. Ἐπὶ τοῦ τρίτου ὑποδεικνύει ψυχὴ ἀνδρεία, θυμική, πολεμοχαρή, ποὺ ἀγαπάει τὰ ὅπλα καὶ τὰ ὅμοια. Ὡς πρὸς τὸν βίο σημαίνει τὰ ἴδια μὲ τὸν δεύτερο δεκανό.
Ὡροσκόπος
Τὰ φυσικὰ χαρακτηριστικὰ ποὺ σημειοδοτεῖ εἶναι ἀνοιχτόχρωμος, μὲ ἀναπηρία τινά, χαρωπὸ βλέμμα, μεγάλο στόμα, ἀραιοὶ ὀδόντες, καλοσχηματισμένος λαιμός, κοντὴ μύτη, εὐρὺ στῆθος, ἴσια κοιλία, ἰσχνὸ κάτω μέρος τοῦ σώματος, λεπτὰ σκέλη, καὶ βαθειὰ φωνή. Ἐπίσης σκληραγώγηση, καὶ καλὴ ἀνατροφή. Ἀναλόγως καὶ τὴν θέση τῶν κυριάρχων πλανητῶν (ὁ Ἥλιος, καὶ οἱ Τριγωνοκράτορες Δίας, Κρόνος) οἱ γεννηθέντες γίνονται διακεκριμένοι, ἀγαθοί, ἀμετάβλητοι, δίκαιοι, μισοπόνηροι, ἀνυπότακτοι, μισοῦντες τὴν κολακεία, εὐεργετικοί, καὶ ἐπαρμένοι εἰς τὴν σκέψη. Ἐὰν καὶ οἱ κυρίαρχοι πλανῆτες εἶναι καλῶς τοποθετημένοι καὶ μὲ ὄψεις ἀγαθοποιῶν πλανητῶν, γίνονται λαμπροί, ἔνδοξοι, τυραννικοί, βασιλικοί.
Οἱ Δεκανοὶ ἀναλυτικὰ
Ὁ ὡροσκόπος σημαίνει τὴν φυσικὴ ἐμφάνιση καὶ δίδει σημαντικὲς ἐνδείξεις περὶ τοῦ βίου. Ἡ θέση καὶ ὄψεις τοῦ κυριάρχου πλανήτη τοῦ ζῳδίου, ἡ θέση καὶ ὄψεις τῶν Τριγωνοκρατόρων, καθὼς καὶ ὁρισμένοι ἄλλοι παράγοντες χρειάζεται νὰ ἐξετασθοῦν διότι ἀσκοῦν σημαντικὴ ἐπιρροὴ ὡς πρὸς τὸ συνολικὸ ἀποτέλεσμα. Ὁ Ἡφαιστίων ἀρχίζει τὴν ἑρμηνεία τῶν Δεκανῶν μὲ τὴν φράση “ἐὰν δὲν εἶναι ἀντίθετη κάποια ἄλλη ἀστρικὴ αἰτία…”, κάτι ποὺ ἰσχύει γενικότερα εἰς τὴν ἑρμηνευτικὴ σύνθεση ἑνὸς ὡροσκοπίου. Παρατίθεται καὶ ἡ ἐκδοχὴ τοῦ Ῥητορίου, ποὺ συχνὰ διαφέρει ἀρκετὰ ἀπὸ τοῦ Ἡφαιστίωνος.
– Α′ Δεκανὸς
Κατὰ Ἡφαιστίωνα, ὅσοι ἔχουν τὸν ὡροσκόπο ἐν πρώτῳ δεκανῷ Λέοντος θὰ περιβάλλονται ὑπὸ πλῆθους ἀνθρώπων καὶ θὰ εἶναι γνωστοί, μὲ ἔντονη προσωπικότητα, ὑπολογίσιμοι, θὰ εὐεργετοῦν ὅσους τοὺς ὑποτάσσονται, καὶ θὰ ἔχουν πολλοὺς ὑπὸ τὴν προστασία τους. Θὰ ἀποκτήσουν πολλά, μὰ θὰ λάβουν πρόσωπον ἀξιόμεμπτο πρὸς γάμο. Ὡς πρὸς τὰ φυσικὰ χαρακτηριστικὰ μεγαλόσωμοι, ὡραῖο πρόσωπο, κοκκινωποὶ τὴν χροιά, μεγάλοι ὀφθαλμοί, καλοσχηματισμένη μύτη, λεπτὲς κνῆμες, μὲ πόνους περὶ τὸν πόδα καὶ ἀέρια στομάχου. Κρίσιμα καὶ πλέον σημαντικά ἔτη τοῦ βίου τους ἔχουν καταγραφεῖ τά: 1ο, 11ο, 23ο, 32ο, 46ο, 57ο, 69ο, 72ο, 74ο, καὶ 88ο.
Κατὰ Ῥητόριο θὰ ἀγαποῦν τοὺς ἀδελφούς τους, θὰ εἶναι ὀρειβάτες, καὶ θὰ μοχθήσουν πολύ.
– Β′ Δεκανὸς
Κατὰ Ἡφαιστίωνα, ὅσοι ἔχουν τὸν ὡροσκόπο ἐν δευτέρῳ δεκανῷ Λέοντος θὰ εἶναι ἀπὸ καλὴ γενεά, ἡγέτες, θὰ ἀναγορευθοῦν ἀρχηγοὶ στρατοῦ, θὰ ὑποτάξουν πολλοὺς καὶ θὰ ἱδρύσουν πόλεις, καὶ θὰ φορολογήσουν πολλούς. Θὰ λάβουν γνώση περὶ τοῦ θείου, θὰ ἀποκτήσουν χρυσό, ἡ γνώμη τους θὰ εἶναι ἔνθεη καὶ θὰ λάβουν θεϊκὲς τιμές. Ὡς πρὸς τὰ φυσικὰ χαρακτηριστικὰ μεγαλόσωμοι, εὐρὺ στέρνο, λεπτότεροι μηροὶ καὶ πόδες, λεοντόχρωμοι τὴν χροιά, εὐχάριστη ὁμιλία, καὶ μὲ νευρικοὺς πόνους (νευραλγία). Κρίσιμα καὶ πλέον σημαντικά ἔτη τοῦ βίου τους ἔχουν καταγραφεῖ τά: 9ο, 21ο, 34ο, 46ο, 52ο, καὶ 70ο. Θὰ ἔχουν ὀξὺ θάνατο.
Κατὰ Ῥητόριο θὰ εἶναι βασιλικοί, θαρραλέοι, γενναῖοι, ἀρχοντικοί, ὀλιγοχρόνιοι, καὶ θὰ ἀπωλέσουν τὴν πατρικὴ κληρονομιά.
– Γ′ Δεκανὸς
Κατὰ Ἡφαιστίωνα, ὅσοι ἔχουν τὸν ὡροσκόπο ἐν τρίτῳ δεκανῷ Λέοντος θὰ ἀνατραφοῦν πλουσίως καὶ θὰ εἶναι φρόνιμοι, πεπαιδευμένοι, μὲ πολλοὺς φίλους, και θὰ ὑποστοῦν σωματικὲς βλάβες ποὺ θὰ ἀφήσουν σημάδια. Θὰ ἐμπλακοῦν σὲ ἀγῶνες γιὰ ἡγετικὰ ἀξιώματα, καὶ θὰ τοὺς ἐπιβουλευθοῦν γιὰ τὴν ἐξουσία τους. Κατόπιν αὐτῶν θὰ ἐπικρατήσουν, θὰ ἀποκτήσουν ἀγαθὰ καὶ πόρους, καὶ θὰ εὐνοηθοῦν ὑπὸ θεῶν καὶ ὑπὸ γυναικῶν. Θὰ ὑποστοῦν τραυματισμὸ ἢ βλάβη περὶ τὰ ἄκρα. Ὡς πρὸς τὰ φυσικὰ χαρακτηριστικὰ μέτριο ὕψος, κοκκινωπὸς τὴν χροιά, χυτοὶ ὀφθαλμοί, καὶ ἔκλυτη ἰδιοσυγκρασία. Κρίσιμα καὶ πλέον σημαντικά ἔτη τοῦ βίου τους ἔχουν καταγραφεῖ τά: 7ο, 13ο, 23ο, 43ο, 52ον, 66ο, 74ο, καὶ 89ο. Θὰ πεθάνουν καὶ θὰ ταφοῦν εἰς τὸν τόπον τους.
Ἐὰν κάποιος ἔχει ὡροσκόπο τὸ διάστημα μεταξὺ Λέοντος καὶ Παρθένου, ποὺ ὀνομάζεται μεσεμβόλημα, θὰ εἶναι ἁρποκρατικὸς καὶ ἐγγὺς θεῶν. Μερικοὶ θὰ πεθάνουν ἄγαμοι.
Κατὰ Ῥητόριο σημαίνει τοὺς ῥυπαρούς, βλοσυρούς, ψυχρούς, εὐπόρους, ἡγεμονικούς, ταξιδιῶτες ἐξωτερικοῦ (λόγῳ ἐργασίας, δημοσίας ὑπηρεσίας κ.τ.λ.), ποὺ εὐεργετοῦν πολλοὺς ἀλλὰ καὶ ἀδικοῦν πολλούς, ποὺ θὰ διώξουν τοὺς ἀδελφούς τους καὶ οἱ ἴδιοι δὲν θὰ ἔχουν καλὸ θάνατο.
Ὅρια & Λαμπρὲς Μοῖρες
Ὅταν ὁ ὡροσκόπος ἢ κάποιος πλανήτης εὑρίσκεται ἐν ζῳδίῳ ἀγαθοποιοῦ καὶ τυγχάνει ἐν ὁρίῳ ἀγαθοποιοῦ – ὁ ὁποῖος ἔχει σημαντικὴ θέση εἰς τὸ ὡροσκόπιο – τότε ἀγαθοποιεῖ τὴν τύχη. Ἐὰν πάλι εὑρίσκεται ἐν ζῳδίῳ ἀγαθοποιοῦ ἀλλὰ ἐν ὁρίῳ κακοποιοῦ, μειώνεται τὸ ἀγαθὸ τῆς τύχης. Ἐὰν εἶναι ἐν ζῳδίῳ κακοποιοῦ καὶ ἐν ὁρίῳ κακοποιοῦ, χειροτερεύει καὶ ἀμαυρώνει τὴν τύχη. Τὰ ὅρια λοιπὸν ἐνεργοῦν μεταβάλλοντας τὸ ἀποτέλεσμα τῶν πλανητῶν. Οἱ λαμπρὲς μοῖρες ἐπίσης ἔχουν ἰσχυρὰ ἀγαθοποιὰ ἐπίδραση. (Ἐδῶ: ὅρια & λαμπρὲς μοῖρες Ἡφαιστίωνος – τὰ ὑπόλοιπα περιλαμβάνει ὁ πίνακας τῆς ἀρχῆς τῆς σελίδος).
1° – 6°, Διὸς | ἔμπειρες, ἀρρενικές, στρατιωτικές, ἡγεμονικές, δραστήριες, ἔξοχες, οὐδὲν ποταπὸ ἔχουσες |
7° – 11°, Ἀφροδίτης | λίαν εὔκρατες, ὑποχωρητικές, πολύσοφοι, ἀπολαυστικές |
12° – 18°, Κρόνου | πολύπειρες, φοβητικές, φυσικές, εὐφυεῖς, στενές, μυστικές, πολύτεκνες, ζητητικὲς τῶν ἀποκεκρυμμένων, στειρώδεις καὶ ἄσπορες |
19° – 24°, Ἑρμοῦ | ἀκροαματικές, δημοφιλεῖς, σχολαρχικές, ἀφηγητικές, νομικές, συνετές, ἄσπορες ἐπίσης καὶ ἐνδεικτικὲς πολυχρονίων ἀνθρώπων |
25° – 30°, Ἄρεως | φαυλότατες, τερατώδεις, φθαρτικές, ἐνδεικτικὲς τραυματισμοῦ ἢ βλάβης, νωθρές, ἐπίψογες καὶ ἀτυχεῖς |
1°, 4°, 5°, 16°, 20°, 26°, 30° | λαμπρὲς μοῖρες |
Παρανατέλλοντες
Παρανατέλλοντες ἀστέρες εἶναι γενικῶς οἱ λαμπρότεροι ἀστέρες ἄλλων ἀστερισμῶν (α′ και β′ μεγέθους), βορειοτέρως ἢ νοτιοτέρως τοῦ ζῳδιακοῦ, κείμενοι ἐπὶ τοῦ ἰδίου ἐκλειπτικοῦ μήκους. Ἐὰν εὑρεθοῦν παρανατέλλοντες εἰς τὴν μοίρα τοῦ ὡροσκόπου ἢ τοῦ μεσουρανήματος ἢ σχηματίζοντες ὄψι μὲ τὸν Ἥλιο ἢ τὴν Σελήνη ἢ μαζὶ μὲ ἄλλον πλανήτη τότε ἀλλάζουν τὴν γένεση κατὰ τὴν κράση ποὺ ἔχουν, δηλαδὴ ἐὰν εἶναι ἀγαθοποιοὶ καλλιτερεύουν τὴν τύχη κι ἐὰν εἶναι κακοποιοὶ τὴν χειροτερεύουν. Οἱ παρανατέλλοντες τοῦ Λέοντος εἶναι:
ΟΝΟΜΑ | ΚΡΑΣΗ | ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΜΕΓΕΘΟΣ | ΜΟΙΡΑ ΛΕΟΝΤΟΣ |
---|---|---|---|
α′ Ὕδρου, Αὐχήν, Ἀλ Φαάρ | Κρόνου – Ἀφροδίτης | 2 | 02° 32′ |
Ὁ Αὐχήν, α′ Ὕδρου, δευτέρου μεγέθους καὶ κράσεως Κρόνου και Ἀφροδίτης, ὅταν τύχῃ ἐπὶ τῆς μοίρας τοῦ ὡροσκόπου ἢ τοῦ μεσουρανήματος σημαίνει καλότυχους, μὲ πολλὰ ἀποκτήματα, περιφανεῖς, ποὺ ὅμως πράττουν αἰσχρὰ καὶ ὁ λόγος τους εἶναι ἀδύναμος, ἢ καὶ αὐτοὺς ποὺ διασκεδάζουν ὑπερβολικὰ καὶ εἶναι κακόφημοι περὶ τὰ ἐρωτικά. Ἀργότερα μεγαλώνοντας γίνονται σεβάσμιοι μέσῳ κάποιας θεϊκῆς θρησκείας ἢ ἀσκητικῆς εἰς τὴν ἐγκράτεια καὶ ἀπέχοντας ἀπὸ κάποια ἐδέσματα. Γίνονται καὶ γνῶστες κάποιων ἀπορρήτων βιβλίων, φιλόκαλοι περὶ τὰ οὐράνια, μὲ ὀφθαλμοὺς μᾶλλον γαλανοὺς ἢ φωτεινούς, καὶ ὡραία ὄψη.
Βασιλίσκος, α′ Λέοντος, Δενέβολα, β′ Λέοντος, καὶ Ζῶσμα, δ′ Λέοντος
Ὁ Βασιλίσκος ἢ Καρδία, α′ Λέοντος, μεγέθους πρώτου καὶ κράσεως Διὸς καὶ Ἄρεως, ὅταν τύχῃ ἐπὶ τῆς μοίρας τοῦ ὡροσκόπου ἢ τοῦ μεσουρανήματος σημαίνει τοὺς ἐνδόξους καὶ στρατηγικούς, ποὺ θὰ ὑποτάξουν ἢ θὰ κυβερνήσουν χῶρες καὶ πόλεις καὶ ἔθνη, φοβεροὺς ἀνθρώπους καὶ ἡγεμόνες καὶ στρατηλάτες, διοικητικούς, ὁρμητικούς, ἀνυπότακτους, παρρησία ἔχοντας, φιλονείκους, ἱκανούς, ἔξυπνους, ἀνδρείους, νικηφόρους, μὲ πολλὰ ἀποκτήματα καὶ πλουσίους, μεγαλόψυχους καὶ φιλότιμους, ποὺ ἀγαποῦν τὸ ὡραῖο, ἂν καὶ δὲν ἔχουν πάντα τέλος καλό.
Ὁ Δενέβολα, β′ Λέοντος, μεγέθους πρώτου καὶ κράσεως Κρόνου καὶ Ἀφροδίτης, καὶ τὸ Ζῶσμα, δ′ Λέοντος, μεγέθους πρώτου καὶ κράσεως Κρόνου καὶ Ἀφροδίτης, σημαίνουν τὰ ἴδια μὲ τὸν α′ Ὕδρου.