Γενέθλια ἀστρολογία: Ἥλιος ἢ Ὡροσκόπος Παρθένος
Ἥλιος
Οἰ τρεῖς δεκανοὶ τῆς Παρθένου ὀνομάζονται Τὼμ ὁ πρῶτος, Οὐεστεβκὼτ ὁ δεύτερος καὶ Ἀφόσο ὁ τρίτος. Ὁ πρῶτος δεκανὸς φέρει πρόσωπο Ἥλιου, ὁ δεύτερος Ἀφροδίτης καὶ ὁ τρίτος Ἑρμοῦ. Ἐπειδὴ ὁ Ἥλιος σημαίνει τὰ ψυχικά, εὑρεθεὶς ἐπὶ τοῦ πρῶτου δεκανοῦ ὑποδεικνύει ψυχὴ λαμπερή, φιλόδοξη, φιλότιμη καὶ καθόλου πολεμοχαρή. Ὡς πρὸς τὸν βίο σημαίνει κινδύνους, καὶ αὐτοὺς ποὺ γίνονται ὀρφανοὶ ταχέως. Ἐπὶ τοῦ δευτέρου ὑποδεικνύει ψυχὴ μὲ θηλυκὰ χαρίσματα, θηλύμορφη, ἔπαισχρη, ἐρωτικὴ καὶ τὰ ὅμοια. Ὡς πρὸς τὸν βίο σημαίνει εὐτυχία καὶ πλοῦτο ποὺ θὰ ἔλθει ἀπὸ γυναικείων συναφειῶν· πλὴν ὅτι θὰ λυπηθοῦν εἰς τὰ τῶν γονέων καὶ τέκνων. Ἐπὶ τοῦ τρίτου ὑποδεικνύει ψυχὴ εὐμαθή, ἐπινοητική, κοινωνική, ποὺ ἀγαπάει τὴν ἄθληση καὶ τὰ ὅμοια. Ὡς πρὸς τὸν βίο σημαίνει τὰ ἴδια μὲ τὸν δεύτερο δεκανό.
Ὡροσκόπος
Τὰ φυσικὰ χαρακτηριστικὰ ποὺ σημειοδοτεῖ εἶναι καλὴ ἐπιδερμίδα, ὑψηλός, εὐχάριστη ὄψη, χαρωπός. Ἐπίσης ἀγαθότητα, ἱκανότητα συναλλαγῶν, εὐγένεια, καὶ κίνδυνο διαβολῆς περὶ ἐρωτοτροπίας μὲ ἐφήβους. Ἀναλόγως καὶ τὴν θέση τῶν κυριάρχων πλανητῶν (ὁ Ἑρμῆς, καὶ οἱ Τριγωνοκράτορες Ἀφροδίτη, Σελήνη) οἱ γεννηθέντες γίνονται ἀγαθοί, εὐσεβεῖς, θρῆσκοι, πολυμέριμνοι, διάγοντες ποικίλως τὸν βίο, διαχειριστὲς περιουσιακῶν στοιχείων τῶν ἄλλων, ἔμπιστοι, ἀγαθοὶ οἰκονόμοι, γραμματεῖς ἢ λογιστές, ἠθοποιοί, περίεργοι, γνῶστες κρυφῶν θεμάτων ἢ μυστηρίων, σπάταλοι κατὰ τὴν νεότητα ἀλλὰ εὔποροι κατὰ τὸ μἐσο τοῦ βίου.
Οἱ Δεκανοὶ ἀναλυτικὰ
Ὁ ὡροσκόπος σημαίνει τὴν φυσικὴ ἐμφάνιση καὶ δίδει σημαντικὲς ἐνδείξεις περὶ τοῦ βίου. Ἡ θέση καὶ ὄψεις τοῦ κυριάρχου πλανήτη τοῦ ζῳδίου, ἡ θέση καὶ ὄψεις τῶν Τριγωνοκρατόρων, καθὼς καὶ ὁρισμένοι ἄλλοι παράγοντες χρειάζεται νὰ ἐξετασθοῦν διότι ἀσκοῦν σημαντικὴ ἐπιρροὴ ὡς πρὸς τὸ συνολικὸ ἀποτέλεσμα. Ὁ Ἡφαιστίων ἀρχίζει τὴν ἑρμηνεία τῶν Δεκανῶν μὲ τὴν φράση “ἐὰν δὲν εἶναι ἀντίθετη κάποια ἄλλη ἀστρικὴ αἰτία...”, κάτι ποὺ ἰσχύει γενικότερα εἰς τὴν ἑρμηνευτικὴ σύνθεση ἑνὸς ὡροσκοπίου. Παρατίθεται καὶ ἡ ἐκδοχὴ τοῦ Ῥητορίου, ποὺ συχνὰ διαφέρει ἀρκετὰ ἀπὸ τοῦ Ἡφαιστίωνος.
– Α′ Δεκανὸς
Κατὰ Ἡφαιστίωνα, ὅσοι ἔχουν τὸν ὡροσκόπο ἐν πρώτῳ δεκανῷ Παρθένου θὰ εἶναι ἀγαθοί, γελαστοί, μὲ πολλοὺς φίλους, καὶ θὰ περάσουν τὴν νεότητα μὲ ἀπολαύσεις καὶ ἄγαμοι διότι δὲν θὰ μένουν μὲ ἕναν σύντροφο. Τὴν φροντίδα αὐτῶν θὰ ἀναλάβει ὁ δικός τους θεὸς (ὁ οἰκεῖος αὐτοῦ δαίμων) καὶ ἡ τύχη. Θὰ ἀρρωστήσουν καὶ θὰ θεραπευθοῦν διὰ ἰατρικῆς ἀγωγῆς καὶ φαρμάκων. Μετὰ τὸ πέρας τῆς νεότητος θὰ εὐνοηθοῦν εἰς τὸ θέμα τοῦ γάμου καὶ θὰ ἔχουν καλὸ τέλος. Ὡς πρὸς τὰ φυσικὰ χαρακτηριστικὰ ὑψηλοί, μὲ τολμηρὴ ψυχή, ὡραῖο πρόσωπο, ἐρωτικοὶ ὀφθαλμοί, μύτη μικρὴ καὶ κάπως παχειά, καὶ μὲ σημάδι περὶ τὸν κόλπο. Κρίσιμα καὶ πλέον σημαντικά ἔτη τοῦ βίου τους ἔχουν καταγραφεῖ τά: 7ο, 12ο, 23ο, 41ο, 57ο, 63ο, 72ο, καὶ 86ο.
Κατὰ Ῥητόριο θὰ εἶναι μακρόβιοι, μὲ πολλοὺς μόχθους, θὰ ὠφεληθοῦν ὑπὸ σπουδαίων προσώπων, καὶ θὰ ζημιωθοῦν πολλάκις ἐξαιτίας τῆς φιλοκερδείας τους.
– Β′ Δεκανὸς
Κατὰ Ἡφαιστίωνα, ὅσοι ἔχουν τὸν ὡροσκόπο ἐν δευτέρῳ δεκανῷ Παρθένου θὰ εἶναι φρόνιμοι, ἔξυπνοι, πεπαιδευμένοι, ὀξύθυμοι, χαρωποί, μὲ ἰδία ἀποκτήματα καὶ θὰ περιφρονήσουν τὴν πατρικὴ κληρονομιά. Ἐὰν ἡ Ἀφροδίτη εὑρεθῇ ἐν ἰδίῳ δεκανῷ ἢ σχηματίζοντας ὄψη μὲ τὸν ὡροσκόπο, θὰ εὐεργετηθοῦν διὰ μουσικῆς καὶ ἁρμονίας καὶ θὰ εἶναι ἀξιαγάπητοι. Ὡς πρὸς τὰ φυσικὰ χαρακτηριστικὰ μεγαλόσωμοι, μὲ λεπτὸ πρόσωπο. Θὰ εἶναι εὐλαβεῖς περὶ τὰ θεῖα, ὀνομαστοί, θὰ διοικήσουν πολλούς, θὰ εἶναι φρόνιμοι, θὰ γράφουν ὡραῖα, μὲ καλὴ φωνὴ καὶ ἄρθρωση λόγου, καὶ θὰ ἔχουν καλὸ τέλος. Κρίσιμα καὶ πλέον σημαντικά ἔτη τοῦ βίου τους ἔχουν καταγραφεῖ τά: 4ο, 9ο, 16ο, 22ο, 35ο, 43ο, 57ο, 63ο, 76ο, 82ο, καὶ 96ο.
Κατὰ Ῥητόριο θὰ εἶναι σοφοί, μὲ καθοδικὴ πορεία καὶ χάνοντας πολλὰ κατὰ τὴν νεότητα, ἀλλὰ καλότυχοι κατὰ τὸ γῆρας, ἐπιτυχημένοι, καὶ εὐπαθεῖς σὲ ἀσθένεια.
– Γ′ Δεκανὸς
Κατὰ Ἡφαιστίωνα, ὅσοι ἔχουν τὸν ὡροσκόπο ἐν τρίτῳ δεκανῷ Παρθένου θὰ εἶναι πλούσιοι, πεπαιδευμένοι, σώφρονες, δίκαιοι, ἰδιοπράγμονες, εὐσεβεῖς, γενναιόδωροι καὶ ἐπιτυχημένοι. Θὰ λυπηθοῦν εἰς τὰ θέματα τοῦ συντρόφου καὶ τῶν τέκνων ἀλλὰ θὰ ἔχουν τέλος καλό. Ὡς πρὸς τὰ φυσικὰ χαρακτηριστικὰ μέτριο ὕψος, μικρὴ κεφαλή, καὶ καλοσχηματισμένη μύτη. Δὲν θὰ τοὺς λείψει ὁ ἄρτος ἕως θανάτου, θὰ εἶναι ὀλιγοχρόνιοι καὶ ὁ θάνατος θὰ ἐπέλθη διὰ σιδήρου. Κρίσιμα καὶ πλέον σημαντικά ἔτη τοῦ βίου τους ἔχουν καταγραφεῖ τά: 9ο, 18ο, 24ο, 35ο, 52ο, 66ο, 74ο, καὶ 86ο.
Ἐὰν κάποιος ἔχει ὡροσκόπο τὸ διάστημα μεταξὺ Παρθένου καὶ Ζυγοῦ, ποὺ ὀνομάζεται μεσεμβόλημα, θὰ γίνει εὐνοῦχος ἢ θὰ συνευρίσκεται μὲ ἄνδρες. Ἐὰν εἶναι γυναῖκα θὰ γίνει λεσβία καὶ θὰ συνευρίσκεται μὲ γυναῖκες, καὶ θὰ ἐκτελεῖ ἀνδρῶν ἔργα.
Κατὰ Ῥητόριο θὰ ἔχουν ταπεινὴ θέση εἰς τὴν ζωή τους, ὑποταγὴ λαμβάνοντας καὶ θὰ ὑπομείνουν πολλὰ λόγῳ τῆς θέσεώς τους αὐτῆς.
Ὅρια & Λαμπρὲς Μοῖρες
Ὅταν ὁ ὡροσκόπος ἢ κάποιος πλανήτης εὑρίσκεται ἐν ζῳδίῳ ἀγαθοποιοῦ καὶ τυγχάνει ἐν ὁρίῳ ἀγαθοποιοῦ – ὁ ὁποῖος ἔχει σημαντικὴ θέση εἰς τὸ ὡροσκόπιο – τότε ἀγαθοποιεῖ τὴν τύχη. Ἐὰν πάλι εὑρίσκεται ἐν ζῳδίῳ ἀγαθοποιοῦ ἀλλὰ ἐν ὁρίῳ κακοποιοῦ, μειώνεται τὸ ἀγαθὸ τῆς τύχης. Ἐὰν εἶναι ἐν ζῳδίῳ κακοποιοῦ καὶ ἐν ὁρίῳ κακοποιοῦ, χειροτερεύει καὶ ἀμαυρώνει τὴν τύχη. Τὰ ὅρια λοιπὸν ἐνεργοῦν μεταβάλλοντας τὸ ἀποτέλεσμα τῶν πλανητῶν. Οἱ λαμπρὲς μοῖρες ἐπίσης ἔχουν ἰσχυρὰ ἀγαθοποιὰ ἐπίδρασι. (Ἐδῶ: ὅρια & λαμπρὲς μοῖρες Ἡφαιστίωνος – τὰ ὑπόλοιπα περιλαμβάνει ὁ πίνακας τῆς ἀρχῆς τῆς σελίδος).
1°–7°, Ἑρμοῦ | ὑψηλότατες, διοικητικές, πολύσοφοι, ἐπιεικεῖς, ὀργανωτικὲς σπουδαίων πραγμάτων, συνετώτατες καὶ πάντα γενναῖες καὶ ἔξοχοι· μόνον πρὸς τὰ ἐρωτικὰ δὲν εἶναι εὐτυχεῖς (ποὺ ἰσχύει γενικότερα γιὰ ὅλη τὴν Παρθένο, ἀλλὰ εἰδικὰ γιὰ τὶς μοῖρες Ἑρμοῦ καὶ Ἀφροδίτης· οἱ μὲν πρῶτες ὑποδεικνύουν αὐτοὺς ποὺ εὐκόλως κατηγοροῦνται, οἱ δὲ τῆς Ἀφροδίτης ἐκείνους ποὺ σφάλλουν συνεχῶς· καὶ παντοῦ ὑπολείπονται ἐμφανῶς, ἰδιαίτερα εἰς τὰ τῆς παιδείας) |
8°–17°, Ἀφροδίτης | ἐπίψογοι, ἐσφαλμένες εἰς θέματα γάμου καὶ περιπίπτουσες σὲ δυσκολίες γι’ αὐτά, περὶ δὲ τὰ θεατρικὰ καλότυχες· αἴσχιστες ὡς πρὸς τὰ πάθη, εἰδικὰ ἐὰν ὁ Κρόνος σχηματίζει ὄψη· ἐὰν ὁ Ἑρμῆς μοιχεία, ἐὰν ὁ Δίας πλήθη ἁμαρτιῶν θὰ συγχωρεθοῦν, ἀλλὰ θὰ ὑπάρχουν κατακρίσεις· ἐὰν ὁ Ἥλιος οἱ πράξεις θὰ μείνουν κρυφές, ἐὰν ἡ Σελήνη θὰ ὑπάρχουν ἐμπόδια καὶ ἐναντίωση εἰς τὰ πολιτικά· οἱ δὲ ὄψεις κακοποιῶν πλανητῶν σημαἰνουν πορνεία |
18°–21°, Διὸς | εὐνοϊκὲς γιὰ τὰ γεωργικά, ἐνδεικτικὲς ὅσων διεξάγουν βίο ἀποτραβηγμένο ἀλλὰ δὲν εἶναι ἀπαίδευτοι· ἐπίσης ὅσων εἶναι διαχειριστὲς περιουσίας τρίτων (ἐπίτροποι), πολύσπερμες, ἐπιτυχεῖς ὡς πρὸς τὴν πραγμάτωση |
22°–28°, Ἄρεως | ἀρσενικές, χαλεπές, δημοτικές, ἐνδεικτικὲς ὀχλαγωγῶν, αὐτῶν ποὺ περιφέρονται τὴν νύκτα, πλαστογράφων καὶ αὐτῶν ποὺ διαπράττουν πλαστοπροσωπία· γενικότερα οἱ μοῖρες αὐτὲς ταλαιπωροῦν τοὺς ἀνθρώπους καὶ ὀδηγοῦν εἰς δεσμά, ἀκρωτηριασμούς, βάσανα, καὶ φυλάκιση |
29°–30°, Κρόνου | τερατώδεις, κατάψυχρες, φθοροποιές, ὀλιγοχρόνιες, ἐνδεικτικὲς ἐξαπατημένων ἀνθρώπων |
10°, 17°, 20°, 26°, 29° | λαμπρὲς μοῖρες |
Παρανατέλλοντες
Παρανατέλλοντες ἀστέρες εἶναι γενικῶς οἱ λαμπρότεροι ἀστέρες ἄλλων ἀστερισμῶν (α′ και β′ μεγέθους), βορειοτέρως ἢ νοτιοτέρως τοῦ ζῳδιακοῦ, κείμενοι ἐπὶ τοῦ ἰδίου ἐκλειπτικοῦ μήκους. Ἐὰν εὑρεθοῦν παρανατέλλοντες εἰς τὴν μοίρα τοῦ ὡροσκόπου ἢ τοῦ μεσουρανήματος ἢ σχηματίζοντες ὄψη μὲ τὸν Ἥλιο ἢ τὴν Σελήνη ἢ μαζὶ μὲ ἄλλον πλανήτη τότε ἀλλάζουν τὴν γένεση κατὰ τὴν κράση ποὺ ἔχουν, δηλαδὴ ἐὰν εἶναι ἀγαθοποιοὶ καλλιτερεύουν τὴν τύχη κι ἐὰν εἶναι κακοποιοὶ τὴν χειροτερεύουν. Οἱ παρανατέλλοντες τῆς Παρθένου εἶναι:
ΟΝΟΜΑ | ΚΡΑΣΗ | ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΜΕΓΕΘΟΣ | ΜΟΙΡΑ ΠΑΡΘΕΝΟΥ |
---|---|---|---|
β′ Παρθένου, Ζαβιγιάβα | Ἑρμοῦ – Ἄρεως | 3,55 | 02° 25′ |
ε′ Παρθένου, Προτρυγητὴρ | Κρόνου – Ἑρμοῦ | 2,85 | 15° 12′ |
Ἡ Παρθένος δὲν ἔχει λαμπροὺς ἀστέρες παρανατέλλοντες, τοῦ α′ καὶ β′ μεγέθους, μόνον δύο τοῦ γ′ μεγέθους.
Ὁ Στάχυς, α′ Παρθένου
Ὁ Στάχυς, πρώτου μεγέθους καὶ κράσεως Ἀφροδίτης καὶ Ἑρμοῦ, ὅταν τύχῃ ἐπὶ τῆς μοίρας τοῦ ὡροσκόπου ἢ τοῦ μεσουρανήματος σημαίνει ὄχι μόνον τοὺς ἐπιφανεῖς καὶ πλούσιους καὶ ἔνδοξους ἀλλὰ καὶ τοὺς πολυμαθεῖς, τοὺς φιλοσοφημένους, τοὺς λογίους, τοὺς ποιητές, τοὺς ἐπιστημονικούς, τοὺς εὐφυεῖς, τοὺς φιλόμουσους, τοὺς φιλότεχνους, τοὺς χρηστοήθεις, αὐτοὺς ποὺ ἀγαποῦν τὶς ἀπολαύσεις καὶ εἶναι εὐφρόσυνοι, τοὺς συνετούς, διανοητικούς καὶ ἐπιτυχεῖς, τοὺς κατορθωτικοὺς καὶ σχεδὸν αὐτοδίδακτους. Καὶ γενικὰ αὐτοὺς ποὺ δοξάζονται διὰ λόγων καὶ ἀρετὴ φρονήματος, τοὺς ἀσκούμενους μὲ ζῆλο εἰς τὶς ἀρετές, τοὺς εὔγλωττους, χάριν λόγου ἔχοντες, τοὺς ἀξιαγάπητους καὶ μὲ ἁρμονικοὺς τρόπους, τοὺς σπουδαίους, ἔχοντες καλὴ κρίση καὶ ὑψηλὰ φρονήματα.
Ἐνίοτε σημαίνει καὶ αὐτοὺς ποὺ ἔχουν πολλοὺς συντρόφους, δραστήριοι ὄντες περὶ τὰ ἀφροδίσια, ἐάν σχηματίζῃ ὄψη καὶ ὁ Ἄρης ἀνατολικὸς καὶ ὑπέργειος. Ἐὰν ὁ Ἄρης εἶναι ἐπίκεντρος ὁ Ἄρης θὰ ἀντιμετωπίσουν πολιτικὲς ἢ οἰκονομικὲς ἐπιπλοκὲς λόγῳ τῶν γραπτῶν τους ἢ κάποιων ἐπιθυμιῶν, εἰδικὰ ἐὰν ὁ Ἄρης εὐρίσκεται εἰς τὸν 1ο τόπο καὶ τὸ ὡροσκόπιον ἀφορᾶ ἡμερινὴ γέννησι. Ἐὰν ὁ Στάχυς τύχῃ εἰς τὸν 4ο τόπο καὶ εἴτε ἡ Ἀφροδίτη εἴτε ὁ Ἄρης εὑρεθοῦν εἰς τὸν 1ο ἢ τὸν 7ο τόπο, σημαίνουν τοὺς σώφρονες καὶ θεοσεβεῖς, ἢ αὐτοὺς ποὺ θὰ ἀντιμετωπίσουν προβλήματα ἀνικανότητος περὶ τὰ ἐρωτικά, ἢ τοὺς ὀλιγότεκνους ἢ αὐτοὺς ποὺ θὰ ἀποκτήσουν θυγατέρες μόνον· διότι εἶναι μεγάλη ἡ διαφορὰ ποὺ γίνεται ἀπὸ τὴν πρὸς τὰ κέντρα σχέση τῆς Ἀφροδίτης καὶ τοῦ Ἄρεως.
Ἐὰν ὁ Κρόνος σχηματίζει ὄψη μὲ τὸν Στάχυ ἐπὶ τῆς μοίρας τοῦ ὡροσκόπου, σημαίνει τοὺς ἔμπειρους ἰατρούς, καὶ αὐτοὺς ποὺ κάνουν προγνώσεις καὶ εἶναι μυημένοι τελετῶν καὶ γνῶστες ἀποκρύφων βιβλίων. Ἐὰν σχηματίζῃ ὄψη ὁ Δίας αὐξάνει πολὺ τὴν καλοτυχία, τὴν δόξα, καὶ παρέχει ἡγετικὰ ἀξιώματα. Καὶ πρωτίστως ὅταν ὁ Στάχυς ὡροσκοπῇ ἢ μεσουρανῇ, σημαίνει τοὺς ἱεροφάντες, τοὺς ἱερεῖς ποὺ τιμῶνται πολύ ἢ τοὺς φιλοσόφους ἢ τοὺς προφήτες τελετῶν τινῶν εἰδικὰ ἐὰν ἔχουν γεννηθῇ περὶ τὴν Ἑλλάδα. Ἐπὶ θηλυκῶν γενέσεων σημαίνει τὶς ἱέρειες ἢ ἱεροφάντιδες ἢ αὐτὲς ποὺ μετέχουν μυστηρίων καὶ τελετῶν καὶ ἀπέχουν ἀπὸ κάποια τελέσματα καὶ βοηθοῦνται πολὺ ὑπὸ τῶν θεῶν.
Εἰδικῶς κάποια ζῴδια καὶ ἀπλανεῖς ἀστέρες ὅταν τύχουν ἐντὸς τοῦ 9ου τόπου, ποὺ ὀνομάζεται ὁ περὶ θεῶν, ἢ τοῦ ὑπογείου / 4ου τόπου ἢ καὶ ὡροσκοποῦντες παρέχουν σημαντικὴ θεία βοήθεια διὰ ὁραμάτων ἢ διὰ ὀνείρων. Ὁ Στάχυς εὑρισκόμενος ἐν τῷ περὶ θεῶν τόπῳ ἢ ἐν τῷ ὑπογείῳ κέντρῳ ἢ ὡροσκοπῶν σημαίνει τὴν βοήθεια τῆς Μητρὸς θεῶν ἢ τῆς Κόρης ἢ τῆς Ἀφροδίτης ἢ τῆς Ὑγείας.